شناسهٔ خبر: 72305 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سرلشکر فیروزآبادی در وزارت اطلاعات چه گفت؟

فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خطاب به مدیران وزارت اطلاعات، گفت: نیروهای اطلاعاتی کشور باید از سرمایه‌ها و امکانات یکدیگر استفاده کنند.

به گزارش نماینده به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در نشست مدیران این وزارت شرکت و سخنرانی کرد.

علوی طی سخنانی خدمت ۲۵ ساله سرلشکر فیروزآبادی در ستاد نیروهای مسلح را یک سرمایه برای وی ذکر کرد که ناشی از اعتماد مقام معظم رهبری به اوست.

وزیر اطلاعات افزود: سرلشکر فیروزآبادی تا کنون با اخلاص و با ذوب در ولایت شدن به خدمت پرداخته و مالک اشتر مولا و رهبر عزیز است و حضور او در وزارت اطلاعات مایه افتخار است.

سپس سرلشکر فیروزآبادی به ایراد سخن پرداخت و با اشاره با آیه «هُوَ اللَّهُ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِکُ الْقُدُّوسُ السَّلَامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَیْمِنُ الْعَزِیزُ الْجَبَّارُ الْمُتَکَبِّرُ سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا یُشْرِکُونَ »(سوره حشر آیه ۲۳) به شرح ویژگی‌های خداگونه نیروهای اطلاعاتی و حاکمیتی پرداخت.

وی افزود: «هوالملک» یعنی خداوند حاکم است. ما دستگاه های حاکمیتی، نیروهای اطلاعاتی و نظامی باید درخدمت او باشیم. «القدوس» یعنی خداوند متعال کارش درست است ما نیز باید کارمان درست باشد. «السلام» خداوند با همه روی محبت و رحمت دارد ما نیز باید محبت و رحمت داشته باشیم. «المومن »خداوند مومن است خدا ایمن کننده است ما نیز باید ایجاد امنیت کنیم. «المهیمن »خدا دیده بان است شما نیز دیده بان هستید. «العزیز» خدا قدرتمند و شکست ناپذیر است شما نیز در قدرتمندی و شکست ناپذیری مانند خدا بشوید. «الجبار »خدا جبران کننده است. به شکسته بند جبار می گویند. خدا دل های شکسته را جبران می کند گناه را می بخشد خدا گناهان را پاک می کند. «سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا یُشْرِکُونَ  »خدا پاک است کارش درست است این حرف هایی که مشرکین می گویند به خدا نمی چسبد.

فیروزآبادی ادامه داد: این آیه، آیه وزارت اطلاعات است یعنی سر تا پا ما قدم روی مسیری که خدای متعال او را در کلام وحی صادر کرده است. کلام وحی یک سر ندارد این سر بشری آن است که نازل شده به رسول اکرم(ص) در همین که شما می بینید و می شنوید آن سر دیگر ان ملیک مقتدر است یعنی از جانب خدا نازل می شود تو می بینی به تو می رسد وقتی یک آیه کلام خدا را نگاه می کنید عمق دارد، عمق آن را ببینید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تاکید بر خدایی کار کردن نیروهای اطلاعاتی از وزارت اطلاعات به عنوان محل جهاد و مبارزه یاد کرد و به استناد بیانات مقام معظم رهبری گفت: اگر دستگاه های اطلاعاتی جدا جدا عمل کنند خود را از خیرات زیادی محروم می کنند. نیروهای اطلاعاتی کشور باید از سرمایه های یکدیگر و امکانات یک دیگر استفاده کنند. روح همکاری میان دستگاه‌های اطلاعاتی چیز لازم است.

فیروزآبادی ضمن اشاره به چگونگی دستگیری ریگی به واسطه همکاری خوب وزارت اطلاعات و نیروهای مسلح افزود: کاری که باید بکنیم تعامل و تعاون است. تعامل و تعاون  دو نهاد دفاعی و اطلاعاتی همواره کشور را از غافلگیری و بحران امنیتی حفاظت کرده و امکان ضربه پذیری آن را دفع کرده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نتایج تعامل و همکاری وزارت اطلاعات و دستگاه های انتظامی و نظامی این گونه برشمرد: ناامن شدن محیط داخل و پیرامون برای دشمن، ایجاد امنیت، آسایش برای مردم و زمینه های مناسب برای فعالیت های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور از نتایج همکاری وزارت اطلاعات با دستگاه های انتظامی و نظامی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تاکید بر تعامل کامل بین وزارت اطلاعات و نیروهای مسلح بر اهمیت آن تاکید کرد و موفقیت در عملیات ها را نتیجه تعامل کامل دانسته و کار اطلاعاتی را مقدم بر عملیات و کاهش هزینه ها دانست.

 

نظر شما