شناسهٔ خبر: 72281 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

موسوی در همایش استکبار ستیزی دانشجویان:

سخنان رییس جمهور درباره پیام کربلا «انحراف» بود/ ما همه اصلاح‌طلب هستیم

سید نظام الدین موسوی دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان گفت: رئیس‌جمهور عنوان کرد پیام عاشورا، پیام مذاکره و تعامل است در حالی که این انحراف است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، سید‌نظام‌الدین موسوی مدیر‌عامل خبرگزاری فارس در همایش بزرگ استکبار‌ستیزی دانشجویان تهران، ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) گفت:  زمانی موضوع جامعه مدنی در کشور مطرح شده بود و این موضوع شعار انتخاباتی آقای خاتمی بود که افراد، جامعه مدنی را از نگاه خود تفسیر می‌کردند. بعد اقای خاتمی آمد و  گفت که منظور از جامعه مدنی، جامعه مدینة‌النبی است، در این زمان مقام معظم رهبری فرمودند ما حاضریم برای این جامعه مدنی که مدینة‌النبی است، جانمان را هم بدهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم اگر اصلاح‌طلبی که آقایان می‌گویند که حاضرند جانشان را هم برای آن بدهند، اصلاح‌طلبی‌ای است که امام حسین(ع) در صدر آن باشد، ما همه اصلاح‌طلب هستیم.

وی افزود: البته این مسائل محل دعوا نیست بلکه یکی از مشکلات اساسی جامعه که بخصوص در مواجهه با نسل جدید داریم، درونی کردن انقلاب با مفاهیمی است که انقلاب اسلامی را شکل داد و می‌تواند جنب و جوش سیاسی هم داشته باشد.

موسوی ادامه داد: بسیجیان و سایر تشکل‌های انقلابی که این مفاهیم در ذهن‌شان است، اجازه نمی‌دهند کلید‌واژه‌های اصلی انقلاب از بین برود.

مدیرعامل خبرگزاری فارس ا بیان اینکه دعوا بین طیف‌های مختلف معتقد به نظام و مقام معظم رهبری نیست، گفت: این نزاع بین گفتمان انقلاب اسلامی و گفتمان مقابل بوده و سوال اصلی جوانان مربوط به ماهیت انقلاب است که ما در برابر این سوالات و پاسخ‌های انحرافی در برابر آن پاسخ می‌دهیم.

موسوی خاطرنشان کرد: عده‌ای می‌خواهند همانطور که پیام عاشورا را تحریف کردند پیام انقلاب اسلامی را هم تحریف کنند، در یکی از رسانه‌ها به جای ذوالفقار در تمثال حضرت علی (ع) دسته‌گل قرار داده بودند که این مسائل انحراف است.

وی عنوان کرد: درست است رئیس‌جمهور 17 میلیون رای آورده است ولی نمایندگان مجلس هم با رای خیلی زیادی نماینده شدند و نمی‌توان دوگانه رفتار کرد.

موسوی اضافه کرد: رئیس‌جمهور عنوان کرد پیام عاشورا، پیام مذاکره و تعامل است در حالی که این انحراف است، نه اینکه تعامل یا مذاکره مذموم باشد ولی پیام عاشورا چیز دیگری است.

وی ادامه داد: امروز در برابر مسئله آمریکا و استکبار، نکته اصلی ماهیت انقلاب است البته برخی به دنبال این هستند که بگویند ما هیچ رسالتی برای مقابله با ظلم و باطل نداریم ولی تمام این کلید‌واژه‌ها در لسان امام خمینی(ره) هست.

موسوی با بیان اینکه ما برای نان، مسکن و رفاه انقلاب نکردیم، گفت: ما رسالت جهانی داریم که اندیشمندان غربی هم این مسئله را فهمیدند، میشل فوکو می‌گوید ماهیت انقلاب اسلامی با تمام انقلاب‌های کلاسیک متفاوت است. انقلاب اسلامی انقلاب «به نام خدا» است که در کویر استکبار‌زده پرچم را بلند کرد.

مدیر‌عامل خبرگزاری فارس گفت: آیت‌الله حائری شیرازی به درستی اشاره کردند که باید به ریشه‌های انقلاب اسلامی برگردیم و استکبار با این ریشه‌ها مشکل دارد، تا زمانی که بر روی ریشه‌های انقلاب پافشاری کنیم استکبار به طور طبیعی با ما درگیر است.

موسوی گفت: برخی که خود را پرچمدار مبارزه با آمریکا می‌دانستند از مسیر برگشتند ولی این مسئله به معنای تغییر ماهیت انقلاب نیست، همانطور که امام خمینی(ره) رفتارهایی با عنوان اسلام آمریکایی را محکوم می‌کرد ما هم آمادگی مقابله با آمریکا را داریم و هر کس که این آمادگی را دارد جلو بیاید یک پرچم هم دست او باشد. دایره مبارزه با استکبار دایره انحصاری نیست.

موسوی که تندیس ضد استکباری را در این همایش دریافت کرده بود این تندیس را به روح تمام شهدا اهدا کرد و گفت: این تندیس متعلق به کسانی است که در مسیر استکبار‌ستیزی سر از پا نشناختند، شهدای بزرگی که مسیر را طی کرده و خون خود را نثار کردند و خانواده آنان مصیبت‌های بزرگی را از سوی شیاطین تحمل کردند ولی دست از اعتقادات خود نکشیدند.

 

نظر شما