شناسهٔ خبر: 72263 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

صالحی:

مراحل خوبی را در مذاکرات با آژانس می‌گذرانیم/ ظریف از مجتمع آب سنگین اراک بازدید می کند

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ظریف بازدیدی را در آینده‌ای نزدیک از مجتمع آب سنگین اراک خواهد داشت، ابراز امیدواری کرد که رییس‌جمهور هم از تاسیسات هسته‌ای کشور بازدید داشته باشد.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایسنا مبنی بر آخرین وضعیت نشست کارشناسی و فنی ایران و آژانس درباره بررسی دو موضوع باقیمانده از ۵ موضوع مرحله سوم همکاری‌ها که قرار بود در روزهای اخیر انجام شود، گفت: در حال گفت‌وگو و رایزنی هستیم و مراحل خوبی را می‌گذرانیم اما نمی‌توانم جزییات بیش‌تری را مطرح کنم.

او با اشاره به بازدید محمدجواد ظریف و هیات مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان از تاسیسات غنی سازی نطنز و فردو گفت: آقای ظریف علاقه‌مند بودند از تاسیسات هسته‌ای بازدید کنند و بنده به ایشان پیشنهاد داده بودم که از نزدیک با روند فعالیت‌ها و ابعاد کار آشنا شوند چرا که بازدید از نزدیک ذهن فرد را نسبت به گستره کار تغییر می‌دهد و آقای ظریف آن طور که خودشان به من گفتند بسیار راضی بودند و از این بازدید استفاده کردند.

صالحی ادامه داد: دیدن نطنز از نزدیک با حجم کار و ابعادی که این تاسیسات دارد و دستاورد جوانان کشور است غرورآفرین است و این حس غرور را آقای ظریف در بازدید از این تاسیسات داشتند.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان این که بازدید اخیر از تاسیسات غنی‌سازی کشور از سوی وزیر خارجه کشورمان اولین بازدید وی از این تاسیسات بوده است افزود: این بازدید بسیار مفید و موثر بوده است و ان‌شاالله بازدیدی را در آینده‌ای نزدیک از مجتمع آب سنگین اراک خواهند داشت تا از نزدیک با فعالیت‌ها در این مجموعه هم آشنا شوند.

صالحی ادامه داد: فرزندان این کشور از صفر این کار را انجام دادند و این گزافه‌گویی نیست البته ما نمی‌گوییم همه چیز را خودمان ساخته‌ایم. قطعات و بخش‌هایی بوده است که وارد کرده‌ایم اما طراحی‌ها و به کارگیری تجهیزات و طراحی نسل‌های جدید، بخش‌های غرورآفرین کار در صنعت هسته‌ای است و امیدواریم شرایطی فراهم آید که رسانه‌ها بتوانند از نزدیک بخش‌های مختلف دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور را به مردم نشان دهند.

وی هم‌چنین ابراز امیدواری کرد که دکتر روحانی، رییس‌جمهور از تاسیسات هسته‌ای کشور بازدید داشته باشد چرا که در این برهه زمانی می‌تواند حمایت جانانه‌ای از مجموعه دست‌اندرکاران صنعت هسته‌ای کشور باشد و علاوه بر این پیام مشوقانه‌ای برای آن‌ها خواهد بود و ما از این بازدید خوشحال و استقبال می‌کنیم.

رییس سازمان انرژی اتمی در ادامه از پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره مذاکرات هسته‌ای و اخباری درباره تعداد سانتریفیوژها که در رسانه‌های غربی به آن پرداخته می‌شود خودداری کرد.

نظر شما