شناسهٔ خبر: 72259 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

حساسیت بیش از حد درباره حوادث سال 88 مانع رای اعتماد به نیلی شد

کراپ‌شده - علی مطهری 4 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رای عدم اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی علوم حساسیت بیش از حد به حوادث سال 88 از دلایل رای عدم اعتماد عنوان کرد.

به گزارش نماینده به نقل از (ایسنا)، علی مطهری در حاشیه علنی جلسه امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو نقص و کاستی در کار مجلس و دولت وجود دارد؛ از طرفی مجلس حساسیت بیش از حد راجع به حوادث سال ۸۸ دارد و از طرفی دولت ارتباط کاملی با نمایندگان مجلس حتی نمایندگان حامی ندارد.

وی افزود: البته جلسه امروز رای اعتماد حالت خاصی هم داشت زیرا نامه وزیر پیشنهادی روز یکشنبه اعلام وصول شد و چهارشنبه جلسه رای اعتماد برگزار شد در این سه روز فرصت رایزنی و تحقیق کمی وجود داشت و پیش بینی می‌شد که به این شکل در بیاید.

این نماینده مجلس ادامه داد: یک علت این که این گزینه‌ها رای نمی‌آورند رفتار دولت هم است.

این نماینده مجلس ادامه داد: یک علت این که گزینه‌ها رای نمی‌آورند رفتار دولت هم است. ضرورتی ندارد رئیس جمهور به مجلس گوشه و کنایه بزند؛ اینها در رای نمایندگان تاثیر می‌گذارد، اگر روابط قدری دوستانه‌تر بود شاید همین گزینه رای می‌آورد زیرا مشکل اساسی نداشت.

مطهری در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهور با علم به اینکه وزیر پیشنهادی رای نمی‌آورد او را به مجلس معرفی کرد گفت: لابد رئیس جمهور فکر می‌کرده آقای نیلی رای می‌آورد.

وی درباره سیاسی بودن رای نمایندگان نیز تصریح کرد: نمایندگان گزینه‌ها را بررسی می‌کنند و اینکه به ایشان رای ندادند نظرشان بوده و نمی‌شود گفت که حتما اعمال نظر سیاسی بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس رای نیاوردن سومین وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت علوم را به ضرر دولت، ‌ مجلس و کشور دانست و تاکید کرد: به هر حال نقصی که در کار دولت وجود دارد این است که قبل از معرفی ارزیابی نمی‌کند و بدون ارزیابی فضای مجلس کسی را معرفی می‌کنند که احیاناً به بن‌بست می‌خورند.

این نماینده مجلس درباره تاثیر نمایندگان عضو جبهه پایداری در رای عدم اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم گفت: بحث تاثیرگذاری مطرح نیست زیرا هر نماینده خودش تصمیم می‌گیرد؛ اگر گزینه‌ای خوبی باشد رای می‌دهند.

مطهری ادامه داد: به نظر می‌رسد قدری حساسیت بیش از حد به حوادث سال ۸۸ مانع رای اعتماد به وزیر پیشنهادی شد که این درست هم نیست مثل نامه اساتید دانشگاه برای رهبری در مورد حوادث آن روزها که تظلم و دادخواهی کردند. در آن زمان رهبری هم از حادثه کوی دانشگاه ناراحت بود و گفت که دل انسان را خون می‌کند این نکته مثبتی بود که وزیر پیشنهادی این نامه را امضا کرده بود اما آن را به عنوان جرم مطرح می‌کنند که درست نیست.

مطهری در پایان حساسیت نمایندگان در مورد وقایع سال ۸۸ را جناحی عنوان کرد.

نظر شما