شناسهٔ خبر: 72246 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

در همایش استکبار ستیزی مطرح شد؛

حسینی: بعضی از خط امام فرسنگ‌ها فاصله گرفته‌اند

حسینی وزیر سابق ارشاد گفت: اکنون بعضی از طرفداران خط امام متوقف شده و فرسنگ‌ها از خط امام فاصله گرفتند و پس از امام به بحث ولایت فقیه اعتنا نکردند.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، سید محمد حسینی ظهر امروز در همایش استکبار ستیزی دانشجویان تهران، که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با عنوان« از حماسه حسینی تا دیپلماسی خمینی» برگزار شد، با اشاره به این که معاویه برای پیروزی در جبهه داخلی یک بار به امپراطوری رم و بار دیگر به کنستانتین باج داد تا بتواند در مقابل امام علی (ع) بجنگد، گفت: اکنون بعضی از طرفداران خط امام متوقف شده و فرسنگ‌ها از خط امام فاصله گرفتند و پس از امام به بحث ولایت فقیه اعتنا نکردند.

وی در ادامه افزود: امام حسین (ع) به ما آموخت که همواره باید مقاومت کرد ولو این که در راه مقاومت به شهادت رسید. بعد از ۱۵ خرداد ۴۲ رژیم شاه تصور می‌کرد که حرکت امام خمینی (ره) سرکوب شده به همین دلیل این رژیم شاه اعلام کرد بین روحانیت و حکومت تفاهم ایجاد شده اما امام در آن مقطع اظهار کرد که اگر من را دار بزنند باز هم تفاهم نمی‌کنم. در واقع ادبیات و لحن امام برگرفته از حماسه‌ی حسینی بود.

حسینی در پایان گفت: بعضی‌ها امروز از سازش سخن می‌گویند در حالی که امام(ره) فرمودند که اگر ما را زنده زنده بسوزانند و هستی ما را به غارت برند هرگز امان‌نامه شیخ را امضاء نمی‌کنیم. امام(ره) فرموده است: ما اگر قدرت داشته باشیم تمام استکبار را از بین می‌بریم.

نظر شما