شناسهٔ خبر: 72074 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

سيدمحمد بياتيان در گفتگو با نماینده:

رئیس جمهور از کسانیکه شایستگی ندارند بعنوان مشاور استفاده نکنند

بیاتیان نماینده مردم کردستان: از رئیس جمهور خواهش می کنیم از کسانیکه شایستگی ندارند و حرمت جایگاه مجلس و قانون گذاری را حفظ نمی کنند تحت عنوان مشاور یا هر سمت دیگری استفاده نکنند زیرا این گونه اظهارات به ارتباط دولت و مجلس آسیب خواهد زد.

سيدمحمد بياتيان در گفتگو با نماینده با اشاره به اظهار نظر اخیر مشاور روحانی گفت: آقای آشنا می خواهد مجلس را در یک موضع انفعالی قرار دهد تا نمایندگان بخاطر متهم نشدن به باج خواهی و عدم استقلال به آقای نیلی رأی اعتماد دهند و با هر حربه ای برای نیلی رأی اعتماد بگیرند.

عضو كميسيون صنايع و معادن در ادامه اظهار داشت: جدا از گرایشات حزبی و جناحی آنچه عیان است اینست که مجلس به قسم خود پایبند است و بر نمی تابد که فضای دانشگاه را به دست کسانی که تعهدی به دانشگاه و نظام ندارند بسپارد. اکثریت نمایندگان حتی برخی اصلاح طلبان معتقدند آقای نیلی گزینه ضعیفی است و شایستگی تصدی کرسی وزارت علوم را ندارد.

بیاتیان در مورد اظهارنظر این روزهای برخی دولتی ها گفت: آقای آشنا، رئیس جمهور و سایر دولتیان نباید برای مجلس تعیین تکلیف کنند.

وی در ادامه افزود:  نه تنها آقای نیلی بلکه اگر ده گزینه دیگر هم معرفی شوند و فاقد شاخصه های یک وزیر خوب و مدیر توانمند باشند، مجلس به وظیفه خود عمل می کند و رأی نخواهد داد.

نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه «آقای آشنا باید از قاطبه نمایندگان و مردم عذرخواهی کنند» گفت: از رئیس جمهور خواهش می کنیم از کسانی که شایستگی ندارند و حرمت جایگاه مجلس و قانون گذاری را حفظ نمی کنند تحت عنوان مشاور یا هر سمت دیگری استفاده نکنند زیرا این گونه اظهارات به ارتباط دولت و مجلس آسیب خواهد زد.

نظر شما