شناسهٔ خبر: 71974 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

پدر جامعه شناسی ارتباطات ایران:

فرهنگ باید در روابط عمومی ها نهادینه شود

ارتباطات/1 پدر جامعه شناسی ارتباطات ایران موضوع فرهنگ را در جامعه بسیار مهم عنوان کرد و گفت: فرهنگ باید در روابط عمومی های کشور نهادینه شود.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، پرفسور «باقر ساروخانی» روز سه شنبه در آیین افتتاحیه دهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی ها با اشاره به گام ها و تلاش های موثر برداشته شده توسط سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی در دهه گذشته از سوی دست اندرکاران این سمپوزیوم، اظهار داشت: براین باوریم روابط عمومی علاوه بر فراهم کردن دیدار بعد عاطفی را نیز تقویت و بالا می برد.

دبیر کمیته علمی سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی، روابط عمومی را وسیله و ابزاری برای تبادل تجربیات و انتقال پیام به مخاطبان و برقراری ارتباط دو سویه عنوان کرد.

به گفته ساروخانی در سال های گذشته تلاش شده با دنیای جدید روابط عمومی و علوم ارتباطات بیشتر آشنا شده و با توجه به تکنولوژی های نوین روز روابط عمومی های نوین را ایجاد کنیم.

پدر جامعه شناسی ارتباطات ایران با بیان اینکه ارتباطات در جهان از سه مرحله برخوردار است، تلویح، رسمیت و دوره فرهنگی را از ارکان و دوران جهان ارتباطات برشمرد.

ساروخانی در ادامه به شعار امسال «اقتصاد و فرهنگ؛ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اشاره کرد و گفت: باید امسال که به نام فرهنگ مزین شده تلاش شود روابط عمومی ها را فرهنگی کرده و زوایای مختلف اخلاق، هنر، همدلی را در این روابط عمومی ها نهادینه کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: بر این باوریم روابط عمومی ها باید از جنس فرهنگ شامل زبان، هنر، اخلاق و دین بوده و عنصر همدلی را نیز در این حرفه همواره مد نظر باشد.

دهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی ها با حضور جمعی از مسوولان فرهنگی، هوشمند سفیدی دبیرکل و بیش از ۶۵۰ میهمان داخلی و خارجی امروز با پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس تشخیص مصلحت نظام آغاز به کار کرد.

این همایش که هم اکنون در سالن همایش های بین المللی برج میلاد در حال برگزاری است به مدت دو روز ششم و هفتم نیز در همین محل ادامه خواهد داشت.

 

نظر شما