شناسهٔ خبر: 71947 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

نماینده بررسی کرد؛

بلاتکلیفی در جبهه اصلاح طلبان/ حق شناس پاسخ داد

اصلاح طلبان/1 "موضع گیری های متفاوت در جبهه اصلاح طلبان آن هم از افرادی که در یک جرگه قرار دارند نشان از این می دهد که سرنوشت این تشکل سیاسی نامشخص است و معلوم نیست به کجا خواهد انجامید".

گروه سیاسی نماینده/ جبهه اصلاح طلبان گویا نمی خواهد سروسامان بگیرد و همچنان سریال انشعاب و اختلاف در این جبهه ادامه دارد، دو طیف در مقابل هم قرار گرفته اند و هرکدام خود را رئیس و محور این جبهه اصلاح طلب می دانند.

پیش از این مجید محتشمی سخنگوی جبهه اصلاح طلبان از تغییر رئیس این تشکل خبر داده بود و گفت که: علی فایضی رئیس فصلی جبهه اصلاح طلبان شد اما این تغییر با چراغ سبز طیف دیگر به محوریت محمد جواد حق شناس خوش نیامد و آنها همچنان بر موضع گذشته خود تاکید دارند از این رو دو جبهه در یک جبهه شکل گرفته است و هرکدام به دنبال استراتژی و تحقق برنامه های خود در جغرافیایی سیاسی آنهم با تابلوی اصلاح طلبان هستند.

یک عضو جبهه اصلاح طلبان که در جرگه محمد جواد حق شناس قرار دارد در گفتگو با خبرنگار "نماینده" درخصوص تعیین رئیس جدید و اینکه آیا محمد جواد حق شناس تغییر نخواهد کرد؟ گفت: منتظر هستیم تکلیف وی در وزرات کشور مشخص شود به هرحال او یکی از گرینه های معاونت سیاسی وزارت کشور است بعد از مشخص شدن این قضیه تکلیف رئیس جبهه مشخص خواهد شد.

اما محمد جواد حق شناس در گفتگو با " نماینده " نسبت به موضع گیری هم طیفش در جبهه اصلاح طلبان واکنش نشان داد و گفت: اصلا با من در این باره(تصدی معاونت سیاسی وزرات کشور) صحبت نکرده بودند.

اصلا با من در این باره (تصدی معاونت سیاسی وزرات کشور) صحبت نکرده بودند.وی همچنین پیرامون سرنوشت جبهه اصلاح طلبان نیز یادآورشد: این جبهه همان روال قبلی خود را ادامه می دهد، اتفاق جدید نیفتاده است.

از سوی دیگر طیف موسوم به مصطفی کواکبیان در جبهه اصلاح طلبان که مجید محتشمی سخنگوی آن طبف است از برگزاری جلسه شورای عالی جبهه متبوعش خبر داد و گفت: در این جلسه در خصوص مسائل داخلی و بین المللی بحث و بررسی شد.

همچنان طیف همسو با محمدجواد حق شناس با انشعاب و اختلاف بوجود آمده در جلسات جبهه اصلاح طلبان شرکت نمی کنند و محتشمی ساختاری که همفکران او در آن حضور دارند را جبهه اصلاح طلبان معرفی می کند و می گوید هرگونه تغییر و تحول از سوی بنده به عنوان سخنگو اعلام می شود. 

موضع گیری های متفاوت در جبهه اصلاح طلبان آن هم از افرادی که در یک جرگه قرار دارند نشان از این می دهد سرنوشت این تشکل سیاسی نامشخص است و معلوم نیست به کجا خواهد انجامید.

سریال انشعاب و دودستگی در این جبهه تا چه زمانی پخش خواهد شد؟ آنچه مسلم است دو طیف موجود در این جبهه قصد ندارند از نظرات و مواضع خود عبور کنند.

**حزب اعتماد ملی همایش عید غدیر را برگزار نکرده بود

اعتماد ملی

علاوه بر سرنوشت جبهه اصلاح طلبان، از حق شناس در قبال واکنش ها و اعتراض فعالان سیاسی و برخی اعضای کمیسیون ماده ده احزاب از همایش این حزب در عید غدیر سوال کردیم که او فقط به این مطلب بسنده کرد:" فعلا همایش و جلسه جدیدی از سوی حزب برگزار نشده است و همایش عید غدیر هم از سوی حزب برگزار نشده بود بلکه جوانان تهران حزب آن را برگزار کرده بودند.

به گزارش نماینده، همایش "امتداد اعتماد" به مناسبت عید سعید غدیر خم در سالن اجتماعات موسسه الهادی که ریاست آن برعهده هادی غفاری است برگزار شده بود.

در این همایش رسول منتجب نیا قائم مقام حزب در سخنانی به حمایت از سران فتنه پرداخت و پس از آن فعالان سیاسی، نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون ماده ده احزاب نسبت به دفاع و حمایت از سران فتنه واکنش نشان دادند و خواستار برخورد جدی با احزاب حامی فتنه شدند.

نظر شما