شناسهٔ خبر: 71840 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

محمدصالح جوکار در گفتگو با نماینده مطرح کرد:

با معرفی فردی توانمند دست کسانی که به دنبال دامن زدن به اختلاف بین مجلس و دولت هستند، کوتاه می شد

جوکار نماینده مردم یزد: در مجموع فضای مجلس موافق رأی اعتماد به آقای نیلی نیست. تحلیل ما اینست که ایشان گزینه اصلی برای وزارت علوم نیستند و شاید برای رفتن روی مین در نظر گرفته شده باشد.

محمد صالح جوکار در گفتگو با نماینده، فضای مجلس در خصوص رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم را چنین توصیف کرد: اکثر نمایندگان نظرشان اینست که تفاوتی بین فرجی دانا و آقای نیلی وجود ندارد.

نماینده مردم یزد همچنین تأکید کرد: در مجموع فضای مجلس موافق رأی اعتماد به ایشان نیست. پیش بینی و تحلیل ما اینست که آقای نیلی گزینه اصلی برای وزارت علوم نیستند و شاید ایشان برای رفتن روی مین در نظر گرفته شده باشد. فردی توانمند باید تصدی وزارت علوم را برعهده بگیرد که سیاست های کلان علم و فناوری را اجرایی کند. با معرفی فردی توانمند دست کسانی که به دنبال فتنه انگیزی و دامن زدن به اختلاف بین مجلس و دولت هستند، کوتاه می شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به نشست های مشترک بین دولت و مجلس تصریح کرد: به جای اینکه جلسات و نشست هایی بین دولت و مجلس بگذاریم و از محسنات یکدیگر بگوییم، به طرح مسائل جزئی تر و کارشناسی تر بپردازیم. خوب است که در خصوص افراد مورد نظر دولت جلسات تشکیل شود و افراد معرفی شده از طرف دولت بر مبنای نظرات کارشناسی و با تفاهم بیشتر با مجلس انتخاب شوند. به نظر اینگونه مجلس و دولت به وحدت بیشتری خواهند رسید.

وی با تأکید بر اینکه باید نتیجه نشست های هم اندیشی در عمل هم دیده شود، اشاره داشت: اینکه مجلس به عنوان مثال یک وزیر را استیضاح می کند و رئیس جمهور در جای دیگر از وی تجلیل کند و بدین ترتیب اقدام مجلس را زیر سوال ببرد نشان از عدم تعامل و هماهنگی به شکل واقعی بین دولت و مجلس است. تعامل و هماهنگی واقعی اتلاف وقت ها را به حداقل خواهد رساند و امور را زودتر به نتیجه می رساند.

جوکار در نهایت اظهار داشت: مردم اولین انتظاراتشان از دولت و مجلس اینست که به درد مردم و مشکلات رسیدگی شود و مشکلات هم حل نخواهد شد مگر در سایه تفاهم و تعاملی دوطرفه.

نظر شما