شناسهٔ خبر: 71789 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

عباس مقتدایی در گفتگو با نماینده:

وزیر پیشنهادی علوم کار دشواری برای متقاعد نمودن نمایندگان خواهد داشت

مقتدایی ما در مجلس بدنبال کمک و مساعدت به دولت هستیم و بنای ما همراهی و همگامی با دولت است اما اگر لازم باشد این همراهی و کمک با نپذیرفتن فردی که سوابق مدیریتی قوی ندارد، باشد این همراهی را انجام می دهیم.

عباس مقتدایی در خصوص وزیر پیشنهادی علوم و گزینه مناسب برای تصدی این سمت، در گفتگو با نماینده تصریح کرد: به نظر می رسد پیام مجلس شورای اسلامی در مجموعه دولت باید بیش از این مورد توجه قرار می گرفت. پیام مجلس در عدم رأی اعتماد به وزاری پیشنهادی قبلی برای تصدی وزارت علوم و همچنین استیضاح وزیری که به قول ها و قرارهای قبل از رأی اعتماد خود پایبند نبود، بیانگر این واقعیت است که مجلس با دقت و حساسیت ویژه موضوع علم، رشد علمی، دستیابی به بالاترین سطوح فناوری و پژوهشی را مورد توجه دارد و انجام این امور مهم میسر نخواهد شد مگر با وزیری که از نظر تعلیمات و دانش، مدیریت و نیز خصوصیات همکارانِ همراه خود در بالاترین سطح باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: معرفی افراد گمنام و یا افرادی که سوابق مدیریتی در حد وزارت آنهم وزاتخانه پراهمیتی مانند علوم و تحقیقات ندارند بیانگر این نکته است که هنوز دولت و شخص رییس جمهور حساسیت های مجلس را مورد توجه قرار نداده اند.

وی همچنین اظهار داشت: ظرف یکی دو روز گذشته وزیر پیشنهادی نتوانسته است به نحو دقیق با نمایندگان ارتباط برقرار کند و به نظر می رسد وزیر پیشنهادی کار دشواری برای متقاعد نمودن نمایندگان خواهد داشت. آنچه تا کنون قابل ملاحظه است اینست که مجلس فرد پیشنهاد شده را جدی نمی گیرد و منتظر است تا افراد دیگری که احتمالا پس از ایشان معرفی می شوند برای مجلس شناخته شود.

مقتدایی در نهایت تأکید کرد: ما در مجلس شورای اسلامی به دنبال کمک و مساعدت به دولت هستیم و بنای ما همراهی و همگامی با دولت است اما اگر لازم باشد این همراهی و کمک با نپذیرفتن فردی که سوابق مدیریتی قوی ندارد، باشد این همراهی را انجام می دهیم تا به دولت کمک کنیم تا افراد قوی تری را در موضع مسئولیت و ریاست قرار گیرند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۸-۰۵ ۲۱:۱۲علی 0 0

    باسلام چگونه آقای روحانی که یک حقوقدان هستند نه سرهنگ !! اطلاع ندارند فردی که در شورایعالی انقلاب فرهنگی که ریاست آن به عهده رییس جمهور است , برای ریاست دانشگاه هم مورد پذیرش نبوده و هنوز سرپرست است ؟!! چگونه برای وزارتخانه معرفی می شود؟ آیا این امر بی توجهی به نظر خبرگان در شورایعالی انقلاب فرهنگی نیست ؟ آیا این امر تضعیف ریاست شورایعالی انقلاب فرهنگی نیست ؟!! 
                                

نظر شما