شناسهٔ خبر: 71647 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حاشیه های "نماینده" از مراسم ترحیم آیت الله مهدوی کنی؛

از توصیه سخنگو به احزاب تا عدم پاسخگویی آقای وزیر

آیت الله مهدوی کنی مراسم ترحیم و بزرگداشت رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری با حاشیه های جالبی همراه بود.

گروه سیاسی نماینده - مراسم ترحیم و بزرگداشت عالم مجاهد و پارسا آیت الله محمد رضا مهدوی کنی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری و دبیرکل جامعه روحانیت مبارز عصر امروز با حضور اقشار مختلف مردم، دانشجویان و جوانان، مسئولان کشوری و لشکری و فعالان سیاسی در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد و با حاشیه های جالبی  هم همراه بود.

** در این مراسم، حجت الاسلام نقویان، حجت الاسلام شهیدی محلاتی، علی باقری، حسین انواری، آیت الله موحدی کرمانی، سردار ساجدی نیا، مصطفی پورمحمدی، آیت الله قرهی، آیت الله مجتهد شبستری، سید محمد حسینی، حجت الاسلام ناصحی "عضو شورای شهر تهران"، حجت الاسلام غرویان، حجت الاسلام شریعتی رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی،  حجت‌الاسلام اختری، ابوترابی فرد"نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی"، پرویز داودی، مرتضی طلایی، عباسی"وزیر سابق ورزش و جوانان"، سید شمس الدین حسینی، حجت الاسلام حیدر مصلحی، حسین طلا، حجت الاسلام کاظم صدیقی، حجت الاسلام مصباحی مقدم، آیت الله امامی کاشانی، عباسعلی امیری"سخنگوی وزارت کشور، قاضی سراج "رئیس سازمان بازرسی کل کشور"، محمد رضا باهنر، محمد رضا تابش، حسام الدین آشنا، محمد شریعتمداری،  صادق زیباکلام، مصطفی کواکبیان، حجت الاسلام سید رضا تقوی و تعداد دیگری از فعالان سیاسی و اساتید دانشگاه شرکت کرده بودند.

** شروع رسمی مراسم ساعت ۱۵ اعلام شده بود اما از ساعت ۱۴:۳۰ محوطه دانشگاه امام صادق مملو از جمعیت شد و اقشار مختلف مردم و دانشجویان آیت الله خود را به پل مدیریت رسانده بودند تا در مراسم یادبود رئیس فقید دانشگاه امام صادق و خبرگان رهبری شرکت کنند.

** در حاشیه این مراسم ترحیم، کتاب خاطرات آیت الله مهدوی کنی تحت عنوان" تاریخ شفاهی ستاد پشتیبانی و امداد امام در جنگ شهرها" به فروش می رسید، قیمت این کتاب پنجاه هزار تومان بود.

** خروج سردار حاجی زاده با ورود مرتضی طلایی روبه رو شد، این دو وقتی همدیگر را دیدند خوش و بش صمیمی کردند و سپس فرمانده فعلی پلیس تهران بزرگ در حلقه خبرنگاران قرار گرفت و به مزاح به آنها گفت: هم اکنون جناب آقای طلایی آمده اند سوال هایتان را از ایشان بپرسید.

** این مقام مسئول در ناجا وقتی با اسرار خبرنگاران مواجه شد گفت: به سوال ها پاسخ می دهم اما اینجا روبه روی مسجد است جلوی عبور و مرور را می گیریم.

** مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری زمانی که قصد ترک مراسم ختم را داشت با پرسمان اصحاب رسانه پیرامون آخرین وضعیت مفاسد اقتصادی روبه رو شد اما ترجیح داد پاسخی ندهد و فقط به این مطلب بسنده کرد" جلسه ای گذاشتیم خبر آن را اعلام می کنیم" و سپس به سرعت جمع خبرنگاران را ترک کرد.

** شلوغی جمعیت در محوطه دانشگاه امام صادق باعث شد تا برخی مسئولان از خودروهای خود پیاده شوند و بدون وسیله وارد مسجد دانشگاه امام صادق شوند، پورمحمدی، ابوترابی، شریعتمداری و حیدر مصلحی از جمله این مسئولان بودند.

** حضور قائم مقام و سخنگوی جامعه روحانیت در مراسم یادبود آیت الله مهدوی کنی فرصت مناسبی را برای خبرنگاران فراهم کرد تا آخرین وضعیت این تشکل روحانی و انتخابات دبیرکل جدید را از این دو عضو شاخص مطرح کنند، غلام رضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت در این باره گفت: ما عجله‌ای برای تعیین جانشین آیت‌الله مهدوی‌کنی نداریم و شاید برای مدتی با قائم‌مقام جلسات اداره شود اما انتخاب دبیرکل باید در شورای مرکزی به رأی گذاشته شود.  

** آیت الله موحدی کرمانی هم درپاسخ به این پرسش «آیا شما جانشین آیت الله مهدوی کنی در جامعه روحانیت مبارز تهران خواهید شد؟ » گفت: : اگر دوستان بهتر داوطلب دبیرکلی باشند من این مسئولیت را نمی‌پذیرم.

** ناصر یمین مردوخی کردستانی روزنامه نگار و شاعر و آقای دوربین هم در مراسم بزرگداشت رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری شرکت کرده بودند.

** آیت الله شیرازی از بستگان میرزای شیرازی با تاکسی خود را به پل مدیریت رساند تا در این مراسم ترحیم شرکت کند.

** حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر اسبق اطلاعات همچون پورمحمدی تمایلی برای گفتگو با خبرنگاران نداشت اما با اسرار آنها مواجه شد و در نهایت در پاسخ به این پرسش" آیا در جلسات احمدی نژاد شرکت می کنید یا نه"؟  باردیگر یادآورشد من مدت ها است احمدی نژاد را ندیده ام.

** حسینعلی امیری قائم مقام و سخنگوی وزرات کشور قبل از اینکه وارد مسجد شود در جمع خبرنگاران مستقر در دانشگاه امام صادق قرار گرفت و به تببین دیدگاه دولت در قبال امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و پس از آن در مورد احیای خانه احزاب توصیه ای به تشکل های سیاسی کرد و آن توصیه این بود" همه احزاب باید با یکدیگر کنار بیایند و خانه احزاب را احیاء کنند. "

** پایان مراسم یادبود ساعت ۱۷ بود اما همچنان شخصیت های سیاسی و مسئولان کشوری در حال ورود و خروج بودند به طوری که حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور و تقی نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی در دقایق پایانی خود را به این مراسم رساندند.

** مراسم ترحیم و بزرگداشت عالم مجاهد و پارسا آیت الله مهدوی کنی قبل از اذان مغرب به پایان رسید.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما