شناسهٔ خبر: 71598 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

مجتهدزاده:

دفاع مقدس بخش مهمی از هویت و تاریخ ملت ایران است

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس، گفت:دفاع مقدس هویت و تاریخ ما می‌سازد و نباید لحظه‌ای در نهادینه کردن فرهنگ ایثارگری کوتاهی کرد.

به نقل از دفاع پرس، مریم مجتهدزاده رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس، در نشست نویسندگان زن در عرصه دفاع مقدس که پیش از ظهر امروز در این سازمان برگزار شد، بسیاری از زنان نویسنده عرصه دفاع مقدس را نویسندگان صاحب قلمی دانست و گفت: نویسندگی قدرتی است که خداوند به برخی انسانها عطا فرموده و قطعا در این مورد نیز از او پرسش خواهد شد.

وی اظهار داشت: بسیاری از پدران و مادران شهدا از دنیا رفته و بر بیساری از خاطرات نیز گرد و غبار فراموشی نشسته است، بنابراین نویسندگان عرصه دفاع مقدس باید در ثبت و ضبط خاطرات جدیت بیشنتری نشان دهند.

مجتهدزاده با اشاره به اینکه سوژه های داستان نویسی عرصه دفاع مقدس بسیار زیاد است، گفت: نویسندگان عرصه دفاع مقدس باید با جدیت به ثبت این خاطرات و فعالیت در این عرصه پرداخته و خاطرات ایثارگران و خانواده معظم شهدا را به رشته تحریر درآورند.

وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس، هویت و تاریخ ما را می‌سازد و نباید لحظه ای در نهادینه کردن فرهنگ ایثارگری کوتاهی کرد.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس بیان کرد: خانواده های شهدا و ایثارگران سرمایه های کشور ما هعستند و باید سبک زندگی آنها نهادینه شود.

در ادامه راضیه تجار، از نویسندگان عرصه دفاع مقدس و مدرس دوره های نویسندگی، با بیان اینکه زمینه فعالیت هنری  و ادبی باید در وجود افراد وجو داشته باشد، اظهار داشت: هنر مزرعه چغندر نیست که از یک طرف بکاریم و از یک طرف برداشت کنیم بلکه باید جوهره آن در شخص باشد و آن را به ثمر برساند.
وی با اشاره به برگزاری دوره های داستان نویسی در این سازمان بیان کرد: هنرجویان شرکت کننده در این دوره ها از امیدهای آینده داستان نویسی هستند و بذری که با همت مسئولان سازمان زنان دفاع مقدس پاشیده شد در آینده ثمرات خوبی خواهد داشت.

 

تجار افزود: عشق بزرگی که در دل هنرجویان بود، باعث شد این دوره را کنار هم طی کنیم. گرچه ظاهر قضیه از نظر کمیت چندان بزرگ نبود اما کیفیت در آن محسوس بود.

وی ادامه داد: من از سال 67 تا کنون کلاسهای داستان نویسی متعددی را برگزار کرده ام اما خاطره این دوره تا همیشه باقی خواهد ماند.

 

تجار خاطرنشان کرد: این یک نقطه آغاز است و باید از این پس با همت فراوان برای رسیدن به نتیجه مطلوب تلاش کرد. در سراسر کشور نیز اگر می خواهیم این بر نامه را ادامه داده و نویسندگانی را در عرصه دفاع مقدس تربیت کنیم باید خیل عظیمی را به این ساحت وارد کنیم.

 

نظر شما