شناسهٔ خبر: 71227 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ائتلاف ضد داعشی گوگل و فیس‌بوک!

گوگل، فیس‌بوک و توئیتر برای از بین بردن سایت‌های القاعده و داعشی‌ها پیمان بستند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، منابع اطلاعاتی می‌گویند که چنین کاری برای پرداختن به نگرانی‌های دولت در برابر محتوای افراطی و غیرقانونی آنلاین صورت گرفته است.

گفته می‌شود سایت‌های شبکه‌ اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توئیتر در راستای چنین نگرانی و براساس تصمیماتی که در داونینگ استریت لندن گرفته شده است، فعالیت‌های افراط‌گرایانه را محدود می‌کنند.

مدیران ارشد بریتانیا درخواست تشکیل میزگردی را در موقعیت داونینگ استریت از توئیتر، گوگل و فیس‌بوک داشته‌اند که احتمال می‌رود سر همین موضوع بحث شود. در واقع این نشست قرار بوده بر سر نگرانی‌های دولت بریتانیا بر سر فعالیت‌های آنلاین افراطی‌های داعش و القاعده، برگزار شود.

برخی رسانه‌ها گفته‌اند که این جلسه نگاهی بر فعالیت و محتوای غیرقانونی برخی گروهک‌ها در اینترنت خواهد داشت و دنبال تقویت مکانیسمی برای مقابله با این نوع محتوا خواهد بود.

این میزگرد از شرکت‌های مذکور درخواست خواهد کرد که برای مقابله با چنین محتوایی و پایین کشاندن سایت‌های افرای‌ها با یکدیگر همکاری کنند.

البته برخی از این سایت‌ها نظیر فیس‌بوک، پیش از این سیاست‌هایی برای مقابله با پیام و کامنت‌های حامی افراطی‌گری داشتند.

یکی از منابع دیگر اطلاعاتی گفته که دیوید کامرون نخست وزیر این کشور از کمپانی‌های مذکور خواسته که نبرد آنلاین خود را با گروهک تروریستی القاعده که در عراق فعال است، بیش از پیش کنند.

این ملاقات سال گذشته پیرامون مبارزه با گسترش تصاویر سوء استفاده از کودکان در فضای مجازی برگزار شد.

کامرون طبق گفته‌های خودش در اوت سال جاری با کمک‌های دولتی ۲۸ هزار محتوای تروریستی مربوط به گروهک القاعده را از وب پایین کشید که شامل ۴۶ ویدئو از اقدامات وحشیانه این گروهک بود.

نظر شما