شناسهٔ خبر: 71169 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

زاکانی:

اصولگرایان وحدت بر محور اصول را پیشه کنند/ آیت الله مهدوی کنی پدر انقلابیون بود

زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره جانشین آیت الله مهدوی کنی گفت: ان شاء الله اصولگرایان با دقت و تامل و بصیرت بتوانند وحدت بر محور اصول را پیشه کنند و این آرزوی نفاق میان اصولگرایان محقق نمی‌شود.

به گزارش نماینده، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر، درباره شخصیت مرحوم آیت الله مهدوی کنی با تاکید بر سابقه انقلابی و مبارز مرحوم مهدوی کنی گفت: وی عالم و فقیهی بود که با دقت و ظرافت مثال زدنی هم اسلام و هم ارزش‌ها و جوانب مختلف آن را پیگیری می‌کرد.

وی افزود: آیت الله مهدوی کنی از ابتدای عمرش به عنوان یک عنصر انقلابی در خدمت اسلام قرار گرفت و زندگی مجاهدانه‌ای داشت.

زاکانی افزود: ویژگی دیگر وی دوراندیشی و دقت نظر نسبت به نیازهای امروز و آینده کشور بود. آیت الله مهدوی کنی توجه به حوزه و دانشگاه داشتند و در دانشگاه امام صادق به دنبال تحول و ایجاد زمینه‌ای در جنبه‌های نرم افزاری، فکری و کادر نیروی انسانی بود تا نیروهای این دانشگاه در خدمت انقلاب اسلامی قرار گیرند.

زاکانی ادامه داد: وی در بعد سیاسی با بصیرت مثال زدنی و با تبعیت خاصی از ولایت مطلقه فقیه چه در زمان امام خمینی(ره) و چه در زمان مقام معظم رهبری از خود چهره‌ای خدوم و با بصیرت به جا گذاشت که مثال زدنی است.

این نماینده مجلس نهم شورای اسلامی آیت الله مهدوی کنی را پدری برای انقلابیون خواند و افزود: وی به عنوان پدری مهربان بر سر همه عناصر انقلاب به طیف‌های مختلف توجه ویژه ای داشت.

زاکانی درباره جانشین آیت الله مهدوی کنی گفت: ان شاء الله اصولگرایان با دقت و تامل و بصیرت بتوانند وحدت بر محور اصول را پیشه کنند و این آرزوی نفاق میان اصولگرایان محقق نمی‌شود.

نظر شما