شناسهٔ خبر: 70832 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

در برنامه «با اجازه»

پوران درخشنده از کودک آزاری می گوید

به مناسبت انتخاب موضوع کودک آزاری و خشونت علیه کودکان در این قسمت از برنامه «با اجازه» پوران درخشنده کارگردان «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» امروز در این برنامه حاضر می‌شود.

به گزارش نماینده الهه بهبودی تهیه کننده «با اجازه» در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: پوران درخشنده به این خاطر دعوت ما را پذیرفت که موضوع کودک آزاری و خشونت علیه کودکان از دغدغه‌های او است و در فیلم «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» نیز این دغدغه را به خوبی نمایان کرده و بحث مشترک او و برنامه ما است.

وی افزود: یكی از دلایل اساسی این نوع سوءرفتار‌ها فقدان یا كمبود منابع اجتماعی اقتصادی است كه سبب می‌شود اعضای خانواده و مربیان در حین مراقبت از كودكان خود در نتیجه فشار و تنش زندگی دچار خشونت و سوءرفتار شده و موجب آزار كودک شوند. واقعیت این است كه عواقب كودک آزاری اعم از جسمی و روانی گریبانگیر جامعه خواهد بود و در جامعه‌ای كه برای پیشگیری از كودک آزاری قوانینی تصویب نشود مردان و زنان شایسته‌ای نخواهیم داشت.

این تهیه‌کننده ادامه داد: هر چند كه شكنجه و آزار كودكان از دید قانون‌گذاران پنهان نیست اما جامعه به این پدیده شوم بی تفاوت است و این مسأله هنوز به شكل جدی مورد پیگیری قانونی قرار نگرفته است.

بهبودی در پایان گفت: در برنامه «با اجازه» سید عارفه مدنی مستشار شعبه 47 دادگاه تجدید نظر، جعفر داراب‌خانی معاون پیشگیری از وقوع جرم ایلام و حسین اسد بیگی معاون مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی کشور از دیگر مهمانان این برنامه هستند.

برنامه زنده «با اجازه» در 56 قسمت 50 دقیقه‌ای به تهیه کنندگی الهه بهبودی و رضا منتظری مقدم از منظری تحلیلی روان شناسانه مشکلات اجتماعی را واکاوی می‌کند. این برنامه هر روز از شنبه تا چهارشنبه‌ها ساعت 11 از شبکه سه پخش می‌شود.

نظر شما