شناسهٔ خبر: 70435 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

معاون وزیر راه و شهرسازی:

شورای پول‌واعتبار قطعاً افزایش وام مسکن را تصویب می‌کند/قبلاً هماهنگی‌ها شده است

ایزدی/1 مدیرعامل عمران و بهسازی شهری ایران با تاکید براین‌که مصوبه دولت درباره افزایش سقف تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده باید به تصویب شورای پول و اعتبار نیز برسد،گفت: قطعا شورای پول و اعتبار با افزایش سقف وام نوسازی بافت فرسوده موافقت می‌کند.

به گزارش نماینده، محمدسعید ایزدی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان این‌که مشکلی برای تصویب افزایش سقف تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده شهری نداریم، اظهار کرد: مصوبه اخیر دولت در رابطه با افزایش تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده، مصوبه‌ای است که از پایین به بالا حرکت کرده است. یعنی با هماهنگی کامل دستگاه‌های مختلف دولتی پیشنهاد افزایش تسهیلات ارائه شده است.

 وی با بیان این‌که این پیشنهاد با امضای مشترک معاونت برنامه‌ریزی رئیس‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی به دولت ارائه شد، تصریح کرد: به التبع تمام بحث‌ها با حضور همه مسئولان و دست‌اندرکاران مطرح شده است. آن چیزی که ضروری است و نگران آن نیستیم توافق همه دستگاه‌ها روی موضوع بافت فرسوده است.

وی با بیان این‌که شاید روی خیلی مسائل بحثی وجود داشته باشد، بیان کرد:  اما در این یک مورد (افزایش تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده) همه هم عقیده هستند که می‌تواند به‌صورت غیر تورمی مسکن را از رکورد خارج کند.

 معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که هدف وزیر راه و شهرسازی فراتر از سقف نوسازی سالانه 300 هزار واحد است، افزود:‌ برای آن‌که ساکنان بافت‌های فرسوده صاحبخانه شوند باید رقم قابل توجهی توسط بانک‌ها تامین شود، با مصوبه  دولت به یک سوم نزدیک شده‌ایم و این چیز عجیب و غریبی نیست که شورای پول و اعتبار بخواهد با آن مخالفت کند.

ایزدی تاکید کرد: به‌طور قطع در فاصله یکماه آینده تا تعیین سهمیه‌ بانک‌ها از سوی بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار افزایش سقف تسهیلات نوسازی بافت فرسوده شهری را تصویب می‌کند.

نظر شما