شناسهٔ خبر: 70126 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حدادعادل:

تاسیس فروشگاه های به هم پیوسته کتاب، ضرورت امروز بازار نشر است

حداد/1 رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تأکید کرد: امروز کمبود فروشگاه های پیوسته و بزرگ کتاب در کشور موضوعی است که ضرورت راه اندازی و برنامه ریزی برای آنها بیش از پیش احساس می شود.

به گزارش نماینده، غلامعلی حدادعادل در آئین افتتاحیه فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی ترنجستان بهشت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا تاسیس دانشگاه‌هایی با زبان انگیسی واکنشی از جانب فرهنگستان زبان و ادب فارسی نداشته است، گفت: این موضوع را از آقای روحانی سوال کردیم و ایشان گفتند منظورشان این نبوده که به دانشجویان ایرانی با زبان انگلیسی تدریس شود، بلکه این اقدام صرفا به منظور تدریس به دانشجویان غیرایرانی حاضر در ایران است که امکان تدریس زبان فارسی به آنها وجود ندارد.

وی ادامه داد:  این اقدام هیچ مغایرتی با مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی ندارد.

حدادعادل همچنین درباره ضرورت تاسیس فروشگاه‌های بهم پیوسته کتاب و محصولات فرهنگی گفت: در شرایطی که سرقفلی مغازه های بزرگ بسیار گران است و برای بخش خصوصی امکان سرمایه‌گذاری در کار کتاب بسیار کم است کمبود فروشگاه های بهم پیوسته کتاب بیش از گذشته احساس می شود.

وی افزود: در شرایط فعلی صنعت نشر و کتاب رونقی ندارد و همین موانع باعث شده کتابفروشی‌های بزرگ در تهران شکل نگیرد که ضرورت دارد برای این موضوع برنامه‌ریزی بهتری انجام شود.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی همچنین در پاسخ به این سوال که با گذشت یکسال از استقرار دولت جدید همچنان گشایشی در حوزه های فرهنگی کشور ایجاد نشده است، گفت: خود آقای روحانی هم اخیرا اعلام کردند که اقداماتی که دولت انجام داده است با تاخیر به جامعه منتقل می شود و طبیعتا هنوز گشایشی نیز حاصل نشده است.

حدادعادل افزود: انتظار ما هم این نبوده که تمامی مشکلات یکساله حل شود و شرایط به جای خودش بازگردد، چون تحریم‌های اقتصادی همچنان به قوت خودش باقی است.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی انتظار نداریم که رونق اقتصادی در حوزه های مختلف از جمله حوزه فرهنگی به زودی ایجاد شود.

 

منبع: مهر

نظر شما