شناسهٔ خبر: 70026 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دریادار سیاری:

نیروهای مسلح قوی امنیت ایجاد می‌کنند

امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی مسلح قوی ایجاد امنیت می‌کند و اگر نیروهای مسلح قوی نباشند دشمن تعرض خواهد کرد که به برکت وجود مردم و رهبر آگاه و نیروهای مسلح قوی، امنیت وجود دارد.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیر دریادار "حبیب‌الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش در همایش کاربرد لیزر در پزشکی نظامی که در سالن همایش‌های بیمارستان گلستان نداجا برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند اگر می‌خواهید زیر بار زور و ظلم نروید باید قوی باشید و مهم‌ترین راه آن کسب علم و دانش است.

وی با اشاره به توانایی نیروی دریایی ارتش در سفر به آب‌های آزاد، افزود: اگر ناوشکن و زیر دریایی‌ها در عرصه دریا تولید می‌شوند به واسطه وجود علم بوده و قدرت دریایی و حضور در دریا در همه ابعاد و آن چیزی که باعث قدرت می‌شود در اثر علم و دانش است و باید تلاش کنیم تا در همه ابعاد قوی شده تا زیر بار ظلم نرویم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اهمیت بسترسازی دانش اضافه کرد: امنیت باعث ایجاد قدرت می‌شود و اگر امنیت نباشد در هیچ عرصه‌ای از جمله اقتصادی، اجتماعی، کار و معیشت نمی‌توان کاری انجام داد؛ شرایطی که در کشورهای همسایه آن را مشاهده می‌کنیم.

امیر دریادار سیاری با اشاره به تأمین امنیت از سوی نیروهای مسلح گفت: نیروی مسلح قوی ایجاد امنیت می‌کند و اگر نیروهای مسلح قوی نباشند دشمن تعرض خواهد کرد که به برکت وجود مردم و رهبر آگاه و نیروهای مسلح قوی، امنیت وجود دارد.

وی با طرح این سؤال که آیا هر نیروی انسانی می‌تواند به‌وجود‌آورنده نیروی مسلح قوی باشد، پاسخ داد: نیروهای مسلح قوی نیاز به نیروی انسانی باهوش و عالم دارند که در تولید، امنیت و ساخت تجهیزات و مهمات بتواند نقش‌آفرینی کند وت أمین این نیروی انسانی بستگی به بهداشت و سلامت دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اهمیت بهداشت و درمان از مرحله جذب تا ارتقاء تصریح کرد: باید تلاش کنیم با ارتقاء علم و دانش در بخش طب نظامی توانمندی‌های خود را نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه علم لیزر دارای محاسن و معایبی است، گفت: در بحث لیزر، سلاح، مهمات و تخریبات لیزری داریم و در جنگ نوین، لیزر جایگاه خاص خود را دارد.

امیر دریادار سیاری در پایان با اشاره به استفاده از علم لیزر در جهت ارتقاء علمی و بهبود مثبت در بخش طبی، خاطرنشان کرد: باید از لیزر استفاده‌های مثبت را داشت و باید آمادگی لازم را داشته باشیم تا در بحث پزشکی نظامی کارهای لازم جهت بهبود سلامت انجام شود.

نظر شما