شناسهٔ خبر: 69903 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مدیرعامل شرکت ملی نفت

نگران کاهش قیمت نفت نیستیم

میرعامل شرکت نفت/1 مدیرعامل شرکت ملی نفت اظهار داشت: تصور می‌کنیم کاهش قیمت نفت گذرا است و تا اجلاس آینده اوپک درباره قیمت صبر می‌کنیم.

به گزارش نماینده، رکن‌الدین جوادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روس‌ها گفته‌اند به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی ایران علاقمند هستند اما در مورد پروژه‌ها و شیوه همکاری باید بحث شود.

وی افزود: در حال حاضر موضوع فاینانس روسیه در پروژه‌های نفتی ایران مطرح نشده اما در آینده باید درباره آن بحث کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه قیمت نفت شفاف است و امور بین‌الملل ما بر طبق رویه معمول نفت می‌فروشد، گفت: امور بین‌الملل شرکت ملی نفت فرمول فروش نفت را تغییر نداده بلکه قیمت نفت ایران را متناسب با بازار کاهش داده است.

وی افزود:‌ در بازار عرضه و تقاضا وقتی قیمت بالا می‌رود ما هم قیمت را بالا می‌بریم و وقتی قیمت کاهش می‌یابد ما هم قیمت را کاهش می‌دهیم.

جوادی در پاسخ به پرسش فارس در باره نگرانی‌های مربوط به تامین بودجه کشور با توجه به کاهش قیمت گفت: تصور می‌کنیم که کاهش قیمت نفت گذراست و اجازه دهید اجلاس اوپک تا یک ماه آینده برگزار شود تا در این مورد تصمیم‌گیری کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره پیش‌بینی‌های جهانی مربوط به ادامه روند کاهشی قیمت نفت گفت: همانطور که پیش‌بینی‌های دو ماه پیش می‌گفتند قیمت نفت زیر ۱۱۰ دلار یا ۱۰۰ دلار نمی‌رسد، ممکن است پیش‌بینی‌ها الان از کاهش بیشتر قیمت خبر بدهند اما این پیش‌بینی‌ها چون بر اساس تحریم‌ها انجام می‌شود قابل اتکا نیست و معلوم نیست بازار و واقعیت شبیه آنها باشد.

وی تاکید کرد: عوامل متعدد و متنوعی از جمله عوامل تجاری، سیاسی، ‌ اقتصادی و فصلی روی قیمت نفت تاثیر دارد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت در پاسخ به پرسش فارس که گفت آیا امید می رود قیمت‌ها به فصل قبل برگردد، گفت: خیلی نگران قیمت‌ها نیستیم و باید صبر کنیم ببینیم در آینده چه می‌شود.

وی در ادامه گفت:‌ تعهد کرده‌ایم تا پایان سال ۱۰۰ میلیون متر مکعب به تولید گاز کشور از پارس جنوبی اضافه شود که به این تعهد خیلی زودتر از پایان سال عمل می‌کنیم.

وی تاکید کرد: فازهای ۱۲ و ۱۵ و ۱۶ در حال ورود به مدار است و تعهد ما برای تولید گاز به زمستان خواهد رسید.

 

 

نظر شما