شناسهٔ خبر: 69768 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

حمله به کوبانی بخشی از سناریوی آمریکایی‌هاست

جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حمله به کوبانی بخشی از سناریوهای آمریکاست و در حقیقت آمریکایی‌ها از کردهای شمال سوریه به نوعی انتقام‌گیری می‌کنند.

به گزارش نماینده، محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با (ایسنا) با اشاره به نظریه سقوط کوبانی، شکست ائتلاف آمریکایی، گفت: این نظریه نمی‌تواند درست باشد و کردها دچار مجازاتی شده‌اند که به دلیل عدم همکاری با آمریکا برای سرنگونی دولت قانونی سوریه بوده است و اینکه تحت مدیریت آمریکا قرار نگرفتند.

وی افزود: رفتار آمریکا در کوبانی هشداری است برای کردها که بدانند در مسیر سقوط دولت سوریه در آینده چگونه باید عمل کنند و آمریکا می‌خواهد آنها را مجبور به همکاری با خود در مخالفت با دولت مرکزی سوریه کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این قدرت و آتش سنگین نمی‌تواند قدرت یک گروه تروریستی به عنوان داعش باشد و ائتلاف آمریکایی هم در بعضی از بخش‌ها با حملات هوایی بر ضد منافع داعش ظاهر می‌شود و در جای دیگر با داعش همکاری می‌کنند یعنی تروریست‌هایی که بد هستند در جای دیگر و در جبهه دیگر تروریست‌های خوب هستند و کاری می‌کنند که آمریکایی‌ها آفریننده آن هستند.

جوکار تصریح کرد: ترکیه امروز در بحث تامین منابع مالی داعش کمک می‌کند و نفت داعش را با واسطه و دلالی خریداری می‌کند و در بازار جهانی عرضه می‌کند و در حقیقت ترکیه منافع مشترکی در بحث اقتصادی با داعش پیدا کرد و در مسائل امنیتی هم به شدت محافظه‌کارانه برخورد می‌کند به نوعی که این مشکلات دامنش را نگرفت اما قطعا با این وضعیت ایجاد شده در منطقه آینده همه کشورهای منطقه را تهدید خواهد کرد.

نظر شما