شناسهٔ خبر: 69633 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

صبح امروز در ایران خودرو

تولید پژو۲۰۶ تیپ ۲ با موتور TU۳ ساخت داخل کلید خورد

206 تولید پژو ۲۰۶ تیپ دو با موتور TU۳ ساخت داخل امروز با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس و معاونین وزیر صنعت، معدن و تجارت در شرکت گروه خودروسازی ایران خودرو آغاز شد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، جمشید حیدرکندری معاون نیرو محرکه ایران خودرو در این مراسم با اشاره به اینکه اعمال تحریم‌های بین‌المللی و کم‌لطفی‌های طرف‌های خارجی باعث شده بود تا این شرکت نتواند در تولید خودروی ۲۰۶ به موفقیت‌های مناسبی دست پیدا کند اظهار داشت: به کمک سازندگان شرکت، شرکت ساپکو و نیروهای متخصص در ایران خودرو توانستیم در یک پروسه ۲ ساله به تولید موتور ۲۰۶ در داخل کشور دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه به جرات می‌توانم بگویم در حال حاضر از صفر تا صد خودروهای ایران خودرو در داخل کشور ساخته می‌شود افزود: سیستم‌های الکترونیک خودروهای ۲۰۶ نیز که اخیرا با اختلال‌هایی روبرو بود برطرف شده است و در صددیم با تولید موتور داخلی نیاز مشتریان خود را به نحو مناسبی مدیریت نماییم.

معاون نیرو محرکه ایران خودرو ضمن بیان این که با استفاده از کمترین امکانات توانستیم موتور XU۷ را تولید کنیم، تصریح کرد: پس از آنکه در تولید این موتور به موفقیت‌های مناسبی دست پیدا کردیم اما در مرحله نهایی متوجه شدیم که این موتور با استانداردهای روز هماهنگی ندارد به همین منظور با تولید موتورهای دیگر از جمله TU۳ موتورهای جایگزین این خودرو را تولید کردیم.

حیدر کندری اضافه کرد: در حال حاضر این گروه خودروسازی آمادگی دارد تا با تکیه بر توان داخلی قطعات و موتورهای مورد نیاز را تولید نماید. در این مسیر ۸ میلیون دلار برای تجهیز و بروزرسانی موتورهای قدیمی نیز هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه هر موتوری که در این کشور طراحی می‌شود آمادگی داریم آن را تولید نماییم، گفت: با داخلی‌سازی موتور TU۳ هزار یورو صرفه‌جویی ارزی کرده‌ایم و حتی ۴۸ قطعه نیز در بحث خودکفایی توسط سازندگان داخلی تولید شده است.

نظر شما