شناسهٔ خبر: 69589 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

ابراهیم الجعفری:

اجازه نقض حاکمیت عراق را به احدی نمی‌دهیم/ به پایگاه نظامی و حضور خارجی نیازی نداریم

ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق تاکید کرد: طی روزهای گذشته شاهد تحرکات دیپلماتیک گسترده از سوی کشورهای دنیا بودیم و اجازه نقض حاکمیت عراق را به احدی نمی‌دهیم.

به گزارش نماینده، به نقل از روزنامه الصباح، ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق اعلام کرد: عراق به سلاح، تجهیزات و ادوات نظامی نیاز دارد نه پایگاه نظامی و نیروهای زمینی.

وی افزود: عراق به نمایندگی از کل دنیا و جامعه بین المللی که حمایت خود را  در نشست جده، پاریس و نیویورک از عراق اعلام کرده است با داعش می جنگد.

الجعفری تصریح کرد: افزایش نیاز به حملات هوایی بین المللی به وضع میدانی بستگی دارد اما مهمتر از آن این است که این حمایت بین المللی به ایجاد پایگاه نظامی و بازگشت شبح حضور نظامی خارجی در عراق منجر نشود و ما به کشورهای دوست اعلام کرده ایم که باید از آسیب رسیدن به زیر ساخت ها پرهیز شود و به حاکمیت ملی عراق خدشه ای وارد نشود.

وی افزود: ما نمی خواهیم که وارد محوربندی‌هایی بین المللی و منطقه ای شویم و در نزاع های آنها دخیل باشیم آنچه برای ما مهم است منافع ملت عراق است. ما توان حمایت کشورمان را داریم و نمی خواهیم که عراق عرصه نزاع مشکلات کشورهای منطقه ای شود. ما از قبول کمک های بین المللی خجالت نمی کشیم.

الجعفری تاکید کرد: طی روزهای گذشته شاهد تحرکات دیپلماتیک گسترده از سوی کشورهای دنیا بودیم و اجازه نقض حاکمیت عراق را به احدی نمی‌دهیم. نشست جده شاهد دیدارهای مثبت و عالی و ممتاز بود. وی افزود: استراتژی جدید گشودن باب روابط با دیگر کشورها در راستای احترام متقابل با همه کشورهای دنیا است.

نظر شما