شناسهٔ خبر: 69432 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رییس کل بانک مرکزی به آمریکا رفت/شرکت در اجلاس پاییزه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول

سیف/1 رییس کل بانک مرکزی در راس هیاتی بلند پایه متشکل از قائم مقام ، معاون ارزی و معاون اقتصادی این بانک،‌ برای شرکت در اجلاس پاییزه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی به امریکا سفر کرد.

به گزارش نماینده به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نشست مشترک صندوق بین المللی پول (IMF) و گروه بانک جهانی (World Bank Group)همه ساله در دو نوبت با حضور روسای کل بانک های مرکزی و وزرای اقتصادی و دارایی کشورهای عضو برگزار می‌شود.

اجلاس بهاره در اواخر فروردین ماه و اجلاس پائیزه (سالانه) به طور معمول اواسط مهرماه در واشنگتن برگزار می گردد و هر سه سال یک بار نیز یکی از کشورهای عضو به عنوان میزبان اجلاس سالانه تعیین می‌شود.   اجلاس پاییزه امسال طی روزهای ۱۶ تا ۲۱  مهرماه برگزار می شود.

از مهمترین نشستهای این اجلاس، می توان به میزگردهای اقتصادی با حضور مقامات ارشد صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، نشست وزرا و روسای کل گروه ۲۴، نشست معاونین گروه ۲۴، اجلاس کمیته پولی و مالی بین المللی (IMFC) و کمیته توسعه (DC) اشاره نمود.

حضور مقامات بانکی و اقتصادی کشورها در این اجلاس فرصت مناسبی را فراهم می‌آورد، تا در راستای افزایش ارتباط و همکاری های بانکی و اقتصادی فیمابین، ملاقات هایی میان روسای کل و سایر اعضای هیات های اعزامی از کشورهای مختلف صورت گیرد.

قرار است مقامات بانک مرکزی، در حاشیه جلسات یاد شده، ملاقات هایی با مسئولین ارشد بانک های مرکزی کشورهای مختلف پیرامون موضوعات مورد علاقه و گسترش همکاری های بانکی، اقتصادی و منطقه‌ای داشته باشد.

 

نظر شما