شناسهٔ خبر: 69179 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

وزیر اطلاعات در مجلس:

بیش از ۱۳۰ نفر از عوامل موثر تکفیری در کشور شناسایی و بازداشت شدند

علوی وزیر اطلاعات زیر اطلاعات با بیان ۲ جلیقه انفجاری در روز قدس در مرکز ۲ استان کشور کشف و خنثی شده است، گفت: طی ده‌ها عملیات بیش از ۱۳۰ نفر از عوامل موثر تکفیری در کشور شناسایی و بازداشت شده‌اند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات که به منظور پاسخ به دو سوال مشترک دو نماینده مجلس حاضر شده بود، با اشاره به ۳۰ سالگی وزارت اطلاعات، گفت: وزارت اطلاعات حساسیت نسبت به مسائل امنیتی و تهدیدات کشور را همواره عمیقا درک کرده و براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری با استراتژی به تاکیدات امنیتی پاسخ داده و خواهد داد.

وی ادامه داد: وزارت اطلاعات چه در سطح راهبرد و چه در سطح عملیاتی و چه در سطح تاکتیکی با رویکرد واقع‌گرایانه و آینده نگرانه مسائل امنیتی را رصد کرده و به نحو احسن امنیت را در کشور با همکاری سایر نهادهای امنیتی به تثبیت رسانده است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه بیان جزئیات برنامه‌ها و اقدامات وزارت اطلاعات به لحاظ امنیتی ممکن نیست، اما اصل وظایف قانونی طبق برنامه‌های تدوین شده در دو بخش آماده است، در مورد بخش اول، اظهار داشت: بخش اول شناسایی و پیشگیری است که در این زمینه اقدامات بسیار زیادی صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام علوی اولین مورد را در زمینه شناسایی، پیشگیری و اشراف اطلاعاتی وزارت اطلاعات به گروهک‌ها و تهدیدکنندگان امنیت ملی و رصد مستمر فعالیت‌های آنها و اشراف بر فضای تبادل اطلاعات و تحرکات دشمن دانست و گفت: وزارت اطلاعات فرصت هرگونه حرکتی را از دشمن سلب کرده و اشراف اطلاعاتی به تمام معنا بر دشمن وجود دارد الا مواردی که اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات مورد توجه قرار نگرفته باشد که ممکن است در آنجا آسیب‌هایی وارد شده باشد که وزارت اطلاعات در جهت آسیب‌زدایی تدابیری را اندیشیده است.

وی ادامه داد: مورد دوم، اطلاع‌رسانی و هشدار به مسئولان و کمک به ایجاد فضای یکپارچه در برخورد با تهدیدها که اسناد و مدارک آنها نزد بنده موجود است و براساس آنها وزارت اطلاعات به موقع گزارش‌های جامع و کارآمدی به مسئولان در زمینه تهدیدها داده است. به طور مثال قبل از تحرک گروهک خودخوانده جیش‌العدل در مرز‌های جنوب شرقی، اطلاعات لازم در اختیار مقامات مسئول در استان قرار داده شد و حتی اهداف عملیاتی گروهک مذکور نیز در گزارش‌ها تبیین شده و هشدارهای لازم داده شده است.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: سومین مورد، شناسایی مواضع، پایگاه‌ها و مقرها و ردیابی دشمن در قلمرو امنیتی و شناسایی آسیب‌پذیری و ضعف‌ها و چالش‌ها نسبت به تهدید گروهک‌ها و اقدام به رفع آنهاست.

علوی خاطرنشان کرد: مورد چهارم نیز خنثی کردن برنامه‌ها و ناکام گذاشتن دشمن در انجام عملیات که موارد آن بسیار زیاد است، از جمله کشف و خنثی‌سازی دو جلیقه انفجاری که برای انفجار در دو مرکز استان در روز قدس پیش‌بینی شده بود که به یاری خدا و عنایت امام زمان و دعای رهبر معظم انقلاب این توطئه کشف شد و از انجام این عملیات جلوگیری به عمل آمد و نمایندگان استحضار دارند که در صورت انفجار چه فاجعه‌ای به وجود می‌آمد.

وی بخش دوم برنامه‌های وزارت اطلاعات را اقدامات درگیرانه با دشمن عنوان کرد و اظهار داشت:‌ موارد اقدامات درگیرانه با دشمن بسیار زیاد است و می‌توان به تعدادی از آنها اشاره مختصر کرد.

وزیر اطلاعات اولین مورد از اقدامات درگیرانه با دشمن را دستگیری عناصر معاند و ضدانقلاب و شرور از جمله شناسایی و دستگیری هسته‌ها و تیم‌های مرتبط با تکفیری‌ها طی ده‌ها عملیات و دستگیری بیش از ۱۳۰ نفر از عوامل آنها برشمرد.

علوی افزود: مورد دیگر وارد کردن ضربات غیرقابل جبران به مواضع و نیروهای گروهک شرور و از هم پاشیدن تعدادی از گروهک‌ها در شرق و غرب کشور از جمله برخورد با گروهک خودخوانده الفرقان و کشف و خنثی سازی محموله‌های سنگین انفجاری آنهاست که قرار بود در یکی از شهرهای پرجمعیت و مقدس منفجر کنند و آزاد کردن گروگان‌ها که شمشیرباز بین‌المللی و یک وکیل بودند.

 

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۷-۱۵ ۲۱:۲۶سید حسن 0 0

    سلام خدا و امام زمان به شما سربازان امام زمان ع ----موقعیت منطقه حساس و باید تمام ایرانیان با درایت تکفیریها را رصد کنند حال با هر جناحی باشند
    
                                

نظر شما