شناسهٔ خبر: 69027 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم

عذرخواهی "جو بایدن" از امارات !

معاون رئیس جمهور آمریکا، ظرف 24 ساعت پس از اذعان به حمایت برخی هم پیمانان این کشور از تروریسم، برای دومین بار عذرخواهی کرد.

به گزارش نماینده به نقل از العالم، "جو بایدن" که پس از اعتراف به همکاری برخی کشورهای منطقه به حمایت از تروریسم در سوریه، از ترکیه عذرخواهی کرده بود؛ به صورت رسمی از امارات هم عذرخواهی کرد.
خبرگزاری رسمی امارات اعلام کرد که بایدن در تماس تلفنی با محمد بن زاید، عذرخواهی کرد.
بایدن پنج شنبه گذشته در اظهاراتی در دانشگاه هاروارد درباره سیاستهای آمریکا، اذعان کرده بود که برخی کشورهای منطقه و از جمله آنها امارات از برخی گروه‌های افراطی در سوریه حمایت مالی و آموزشی کرده‌اند.
بایدن گفته بود: "مشکل بزرگ ما هم پیمانانمان در منطقه بود. ترکیه و عربستان و امارات دوستان بزرگ ما هستند؛ ولی همه توجه آنان براندازی بشار اسد رئیس جمهور سوریه بود، به همین دلیل جنگی مذهبی به راه انداختند و صدها میلیون دلار هزینه کردند، و ده ها تن سلاح در اختیار کسانی قرار دادند که خواستار جنگ با اسد بودند. "
همچنین در پی واکنش شدید رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به اظهارات جو بایدن، دفتر معاون رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که بایدن در تماس تلفنی با اردوغان، از وی عذرخواهی کرد.

نظر شما