شناسهٔ خبر: 68992 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

زمان ورود موتورسیکلت‌های برقی به تهران

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیش بینی می‌شود شاهد ورود موتور سیکلت‌های برقی تا 2 ماه آینده در سطح شهر باشیم.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، ابوالفضل قناعتی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه در برنامه پنج ساله دوم به کارگیری خودرو و موتورهای هیبریدی در جهت کاهش آلودگی هوا با توجه به سقف اعتبارات تعیین شده برای شهرداری تکلیف شده است، افزود: در خصوص موتور سیلکتهای برقی از چند ماه گذشته مذاکراتی از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با برخی از خودروسازان داخلی صورت پذیرفته که امیدواریم با توافقات به عمل آمده حداقل تا پایان سال شاهد ورود ۱۰ هزار موتورسیکلت برقی به شهر شویم.

وی با اشاره به اینکه همگام با تولید موتورسیکلت‌های برقی باید ایستگاه‌هایی نیز در سطح شهر جهت شارژ این موتورها احداث شود، ‌افزود: در صورتی که ظرفیت های لازم جهت ورود ۱۰۰ هزار موتورسیکلت فراهم گردد؛ محدودیتهایی نیز برای ممانعت از ورود موتورسیلکت‌های بنزینی به محدوده طرح ترافیک فراهم خواهد شد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اعمال این محدودیتها تنها در جهت تشویق موتورسیکلتهای بنزینی به خرید موتورهای برقی است چرا که در صورت نهایی شدن این طرح تنها موتور سیکلت‌های برقی اجازه ورود به محدوده طرح ترافیک را خواهند داشت.

قناعتی در ادامه رقم تعیین شده برای خرید هر موتور سیکلت برقی را در حدود ۷ تا ۱۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: هر چند مبلغ خرید برخی از موتورسیکلت‌های بنزینی نیز از این میزان بالاتر است اما با تمهیدات در نظر گرفته شده بخشی از این مبلغ به صورت وام در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: اگر چه در پروژه‌هایی که با مشارکت بخش خصوصی صورت می پذیرد نمی‌توان زمان دقیقی را جهت اجرا تعیین نمود اما مطابق پیش بینی‌های صورت پذیرفته تا ۳-۲ ماه آینده شاهد ورود موتورسیلکت‌های برقی در سطح شهر با اولویت منطقه بازار خواهیم بود.

نظر شما