شناسهٔ خبر: 68943 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

صهیونیست‌ها سینماهای فلسطین را هم مصادره کرده‌اند

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران با اشاره به اینکه در فلسطین تعداد کمی سالن سینما وجود دارد تاکید کرد که همین ظرفیت موجود نیز توسط صهیونیست‌ها اشغال می‌شود.

به گزارش نماینده، ناصر ابوشریف در گفتگو با مهر درباره تاثیر سینما و تلویزیون در نمایش فرهنگ مقاومت گفت: در ایران کارهای خوب و عالی در حوزه سینما و تلویزیون صورت گرفته است که توانسته‌اند فرهنگ مقاومت را به خوبی نشان دهند. من خاطرم هست چند سال پیش اولین روزهایی که به ایران آمدم یک جشنواره فیلم کودک در همدان برگزار شد و از نکات جالب این جشنواره این بود که به شکل ویژه‌ای به کودکان فلسطینی می‌پرداخت.

وی در ادامه بیان کرد: این مساله صرفا به سینما منحصر نیست بلکه در ایران اکثر هنرمندان در گالری ها و همچنین نمایشگاه های نقاشی و عکس و همچنین سایر حوزه های هنری به خوبی توانسته اند فلسطین و مقاومت را در جایگاه خاصی نشان دهند. از جشنواره های اخیری هم که در ایران برگزار می شود می توان شاهد این بود که هنرمند ایرانی نه تنها خودش بلکه هنرمندان سایر جهان را هم به ساخت تله فیلم، سریال، فیلم های سریالی و غیره با موضوع فلسطین و مقاومت تشویق می کند. مخصوصا وزارت ارشاد که دعوتنامه های زیادی را برای فعالان عرصه سینمایی و هنری می فرستند و به خوب یاز آنها میزبانی می‌کند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران با اشاره به به فیلم «۳۳ روز» اثر جمال شورجه عنوان کرد: با توجه به پیشرفت های گسترده ای که در چند سال اخیر در سینمای ایران شاهد بوده ایم می توان گفت فیلم ها و آثار تولید شده در جمهوری اسلامی ایران بازتاب، بازخورد و تاثیر بسیار قابل توجهی بر جهانیان دارد. هم اکنون صهیونیست ها با استفاده از ابزار سینما و داستان‌سرایی در مورد هولوکاست، افراد بسیاری را جذب کرده‌اند حال در چنین شرایطی چرا ما نمی توانیم از سینمای خود برای نشان دادن حقایقی که واقعا روی زمین اتفاق افتاده است، استفاده کنیم؟

ابوشریف با اشاره به تاثیر فیلم هایی که علیه فلسطین و فرهنگ مقاومت ساخته می شود، عنوان کرد: فیلم هایی علیه فلسطین ساخته شده که با تبلیغات صهیونیست ها گسترش بسیاری یافته است البته سریال هایی مثل «اشغال» یا «تجاوز» در کشورهای عربی ساخته شده و نشانگر بعضی از جنایت های رژیم صهیونیستی بوده است و چنین آثاری که با شفافیت درباره فلسطین ساخته می شوند در نتیجه کارهای پربیننده ای هم هستند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تاکید بر رویکرد فرهنگی در سینمای ایران خاطرنشان کرد: مسایل فرهنگی بیشتر در ذهن مردم و جامعه رسوخ می کند و باید این مسایل را در ساخت و تولید فیلم ها بیشتر در نظر گرفت بخصوص تلویزیون در این راستا تاثیر بیشتری در سمت و سو دادن به افکار عمومی و خانواده و جامعه دارد. تلویزیون در داخل منازل مردم قرار دارد و از این حیث، دسترسی بیشتری به آنها وجود دارد درحالیکه در فلسطین سینمایی وجود ندارد و اگر هم باشد صهیونیست ها آن را به نفع خود مورد استفاده قرار می دهند به همین دلیل فلسطینی ها چندان به سینما نمی روند و باید از ظرفیت تلویزیون بیشتر استفاه کرد.

ابوشریف در پایان با تاکید بر پیشرفت ایرانیان در حوزه سینما و سایر هنرهای تصویری چون تلویزیون عنوان کرد: ایرانی ها در تمام ابعاد سینمایی از جمله فیلمنامه نویسی، بازیگری، کارگردانی و ... از سرآمدان این صنعت در جهان هستند و آنچنان که ما شاهد هستیم گریم و دکور بسیاری از سریال های خارجی توسط ایرانی ها انجام می شود و این دیگر طبیعی شده است که اسامی عوامل ایرانی را در تیتراژ بسیاری از آثار می بینیم.

نظر شما