شناسهٔ خبر: 68879 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

معاون آمانو به ایران می آید

سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: ترو واریورانتا معاون امور پادمانها و هیاتی از آژانس بین المللی انرژی اتمی برای ادامه گفتگوها در خصوص مسایل فی مابین هفته دیگر به ایران می‌آیند.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، «رضا نجفی» سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: ترو واریورانتا معاون امور پادمانها و هیئتی از آژانس بین المللی انرژی اتمی برای ادامه گفتگوها در خصوص مسایل فی مابین هفته دیگر به ایران می آیند.

وی افزود: اما مسئله مایه تاسف این است که حفظ اطلاعات طبقه بندی شده در اژانس دوباره رعایت نشده و در حالیکه ایران و آژانس مشغول برنامه ریزی بودند خبر آن توسط یک رسانه غربی منتشر شده است.
 
نجفی اظهار داشت: موضوع یک بار دیگر نگرانی ایران در مورد وجود جاسوسی در آژانس را تایید می‌کند.
 
سفیر ایران در آژانس بین الممللی انرژی اتمی خطاب به مسولان این نهاد بین المللی به ویژه یوکیا امانو مدیر کل ان هشدار داد: لازم است اژانس به تعهدش برای حفظ اطلاعات محرمانه جمهوری اسلامی ایران عمل کند.

گفتنی است؛ ایران و آژانس در سومین گام همکاری های فنی برای حل ٥ موضوع تفاهم کرده بودند که دو موضوع ان به دلیل زمان بر بودن، باقی مانده است. ایران همچنین دو گام دیگر شامل ١٣ اقدام عملی را انجام داده است.

نظر شما