شناسهٔ خبر: 68796 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

تولد دوقلوهای هفت ماهه در آمبولانس اورژانس تهران

دوقلوهای هفت ماهه درآمبولانس اورژانس تهران به دنیا آمدند.

به گزارش نماینده به نقل از  (ایسنا)، حسن عباسی مدیر روابط عمومی اورژانس تهران گفت: زن ۲۵ ساله‌ای که ظهر روز گذشته هشتم مهرماه در جلوی درب منزل دچار درد زایمان شده بود، طی یک ماموریت کم نظیر با تلاش تکنسین‌های اورژانس تهران دوفرزند دوقلوی پسر خود را در سلامت کامل در داخل آمبولانس به دنیا آورد.

وی گفت: ماجرا حاکی از آن است که در ساعت ۱۲:۵۸ ظهر با اعلام یک مورد درد زایمان خانومی ۲۵ ساله در منطقه چهاردانگه، گلشهر، سریعا اکیپ امدادی اورژانس تهران در محل حاضر شد. به گفته تکنسین‌های حاضر در این ماموریت، ظاهرا این خانم باردار هفت ماهه پس از بازگشت از مطب دکتر، در جلوی درب منزل دچاردرد زایمان شده بود.

عباسی ادامه داد: بر این اساس بلافاصله وی جهت انتقال به بیمارستان به داخل آمبولانس برده شد، اما دقایقی از حرکت آمبولانس نگذشته بود که زایمان اول این خانم شروع شد.

عملیات مربوط به زایمان توسط تکنسین‌ها به انجام رسید و فرزند هفت ماهه وی که پس از زایمان دچار مشکلات تنفسی شده بود با عملیات احیا مجددا به زندگی بازگشت.

وی افزود: لحظاتی از زایمان اول نگذشته بود که زایمان دوم نیز شروع شد و اینبار تکنسین‌های اورژانس با مهارت توانستند زایمان دوم را هم به پایان برند.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران گفت: بلافاصله این مادر و دو نوزاد هفت ماهه با انجام اقدامات لازم پزشکی به بخش زایشگاه بیمارستان یافت آباد منتقل شدند و در حال حاضر حال مادر و دو نوزاد وی مساعد است.

همچنین بنا بر اعلام روابط عممی اورژانس تهران، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۰۱ ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵ در تهران صورت گرفته است که از این میان ۱۰۰ مورد ماموریت قلبی، ۱۱۸ مورد تنفسی، ۲۲۴ مورد تصادفی و ۹۵۹ مورد مربوط به دیگر موارد بوده است. همچنین ۴۸۷ مورد از این ماموریت‌ها منجر به انتقال بیمار به بیمارستان شده است.

نظر شما