شناسهٔ خبر: 68782 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

کشف دستگاه‌های جاسوسی اسرائیل در خاک اردن

اردن نخست‌وزیر اردن اعلام کرد: در حال حاضر در بخشی از خاک اردن دستگاه‌های جاسوسی اسرائیل پیدا شده که این مساله نه تنها نویددهنده‌ روابط خوب و سازنده با اسرائیل نیست بلکه اوضاع را بدتر خواهد کرد.

به گزارش  نماینده به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، عبدالله نسور، نخست‌وزیر اردن در نشستی که با رؤسای ستاد مشترک و وزیر کشور داشت در خصوص کشف دستگاه‌های جاسوسی در منطقه‌ عجلون افزود: هر کس که توافقنامه‌ صلح را امضا کرده باید طرف مقابل را در جریان هر کاری را که انجام می‌دهد، قرار بدهد.

وی افزود: بعد از اینکه برای کشف این دستگاه‌های جاسوسی، اسرائیل را تحت فشار قرار دادیم تل‌آویو پاسخ ما را داد و اگر ما از وجود تجهیزات کار گذاشته شده در خاک خود با خبر نمی‌شدیم این مساله به شدت بر روابط ما با تل‌آویو تاثیر بدی می‌گذاشت.

نخست‌وزیر اردن تصریح کرد: نیروهای مسلح اردن در یک عملیات جاسوسی و با همکاری نیروهای امنیتی، دستگاه‌های جاسوسی و مواد منفجره‌ای را کشف کردند که مشخص شده این تجهیزات بسیار خطرناک و قابل انفجار هستند.

 

وی افزود: برای آشکار شدن موضوع باید با طرف اسرائیلی در خصوص کشف این سه دستگاه مذاکره کنیم و اسرائیل باید هر چه سریع‌تر در این خصوص توضیح دهد.

 

وی اظهار کرد: رئیس ستاد مشترک و مدیر اطلاعات اردن بعد از اینکه شایعه‌ها در این خصوص بالا گرفت توضیحات نظامی لازم را ارائه کردند.

 

نخست‌وزیر اردن با اشاره به مداخله برخی طرف‌های مظنون خارجی و داخلی در این جریانات که با هدف خدشه وارد کردن به اردن و مسئولان کشورش است، افزود: ما از هیچ تهدید خارجی نمی‌ترسیم و از خود دفاع خواهیم کرد. ما نمی‌خواهیم با کسی وارد بحث و جنگ شویم بلکه می‌خواهیم قبل از اینکه خطری متوجه کشورمان شود آن را دور سازیم.

 

وی با اشاره به توان ارتش و دستگاه‌های امنیتی اردن اعلام کرد که رئیس ستاد مشترک ارتش اردن گفته است که رژیم صهیونیستی در اواخر دهه‌ ۶۰ میلادی دستگاه‌های جاسوسی و مواد منفجره‌ای را در منطقه‌ عجلون که گفته شده در آن طلا و دفینه‌های قدیمی وجود دارد، کار گذاشته است.

نظر شما