شناسهٔ خبر: 68741 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

روح الله حسينيان:

براي وحدت با اصولگرايان، شرايطي داريم/ بايد اصولگرايان واقعي از اصولگرايان غيرواقعي جدا شوند/اعتقادات خودمان را ناب مي دانيم

حسینیان 2

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاري آريا، با روح الله حسينيان، عضو ارشد جبهه پايداري درباره تشکيل همايش اصولگرايان با محوريت آيت الله مصباح يزدي به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در ادامه آن را ملاحظه می‌کنید:

آقاي حسينيان! گفته مي شود قرار است از سوي اصولگرايان همايشي با محوريت آيت الله مصباح يزدي تشکيل شود آيا اين همايش به منزله ائتلاف و وحدت جبهه پايداري با ديگر اصولگرايان است؟

بله، حضور آيت الله مصباح در اين همايشي که قرار است برگزار شود يکي از علائمي است که از يک سو نشان مي‌دهد وحدت جزء اصول استراتژي ماست و از سوي ديگر نشان مي‌دهد که به جاهايي رسيده‌‌ايم که قرار است انشاالله چنين سميناري حول محور آيت الله مصباح يزدي برگزار شود.

اگر فرد ديگري غير از آقاي مصباح محور چنين همايشي باشد بازهم جبهه پايداري حاضر است در چنين همايشي يا به عبارت ديگر در چنين ائتلافي حضور داشته باشد؟

ما به هيچ وجه معتقد نيستيم که براي وحدت اصولگرايان بايد شخص محور باشد و همه حول اين محور به وحدت برسند ما اصولي داريم که معتقديم بايد اين اصول را محور قرار دهيم چراکه اشخاص يک روز هستند و روز ديگر به دليل اتفاقي نيستند اما مهم اصول ثابتي است که اصولگرايي برمبناي آن شکل گرفته و به وجود آمده است.

يکسري انتقادهايي به جبهه پايداري گرفته مي شود مبني براينکه برخي مواضع افراطي اين جبهه نه تنها پايگاه اين جبهه را در بين افکار عمومي متزلزل کرده و مي کند بلکه اين تندروي ها به پايگاه ديگر اصولگرايان نيز ضربه مي زند شما به عنوان عضو ارشد اين جبهه نظرتان را درباره اين انتقاد بفرماييد؟

ببينيد، ممکن است برخي چنين ادعايي داشته باشند اما بايد تجربه نشان دهد ما در انتخابات نشان داديم که پايگاه جبهه پايداري در نزد افکار عمومي متزلزل نيست. زيرا با همه مشکلاتي که براي جبهه پايداري ايجاد کردند اما اين جبهه در انتخابات مجلس نهم راي قابل اعتمادي آورد. در انتخابات رياست جمهوري يازدهم هم قسمت هاي ديگر اصولگرايي باوجود آنکه قدرت، ابزار و امکاناتشان خيلي از ما بيشتر بود اما از ما راي بالاتري نياورند بنابراين اين حرف درست نيست که جبهه پايداري جايگاه متزلزلي دارد. جبهه پايداري به خاطر اصول انقلابي که دارد نزد نيروهاي انقلابي و متعهد جايگاه ويژه اي دارد.

شما فرموديد نسبت به اصولگرايان ديگر راي بالاتري اخذ کرديد آيا همين مساله باعث نمي شود جبهه پايداري در آينده بخواهد نظرش در راس نظر اصولگرايان قرار گيرد؟

البته ما تلاش مي کنيم. ما اعتقاد خودمان را اعتقاد نابي مي دانيم.

آيا اين مساله بازهم باعث تفرقه و عدم وحدت اصولگرايان نمي شود؟

ببينيد، ما تلاش مي کنيم افکاري که به عنوان اصول و ارزش هاي انقلاب شناخته مي شوند در ائتلاف ميزان قرار گيرد البته بقيه هم همينطور هستند ما معتقديم با مذاکرات و بحث مي توانيم نظراتمان را به يکديگر نزديک کنيم. به هرحال ما شرايطي داريم و معتقديم بايد اصولگرايان واقعي از اصولگرايان غيرواقعي مشخص شوند.

اين روزها اخبار زيادي درباره رابطه جبهه پايداري با آقاي احمدي نژاد شنيده مي شود آيا اين رابطه همچنان صميمي است؟

اين سوال درست نيست چراکه آقاي احمدي نژاد به وجود آورنده جبهه پايداري  نبوده و نقشي در پيدايش اين جبهه نداشته است. آقاي احمدي نژاد با برخي از اعضاي جبهه پايداري ارتباط دارد از جمله خود بنده که از سابق با ايشان دوست بوده ام و همچنان هم با يکديگر رفت و آمد داريم بنابراين نبايد افراد را به نام جبهه پايداري يا گروه ديگري تغيير داد.

نظر شما