شناسهٔ خبر: 68555 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

عملیات جهادی با "یک پا"! + تصاویر

یکی از فرماندهان گردان «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین که در حین انجام وظیفه جهادی خود در عملیات «بنیان مرصوص» با از دست دادن پای چپ جانباز شده بود بار دیگر به جمع همرزمان خود بازگشته است.

به گزارش نماینده به نقل از ابنا، یکی از فرماندهان گردان «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین که در حین انجام وظیفه جهادی خود در عملیات «بنیان مرصوص» با از دست دادن پای چپ جانباز شده بود بار دیگر به جمع همرزمان خود بازگشته است.

از دست دادن یک پا آن طوری که رژیم صهیونیستی می‌خواست این فرمانده را خانه نشین نکرد بلکه او را در هدف خود ثابت قدم‌تر کرد تا پا به پا سایر رزمندگان مقاومت به عملیات جهادی خود ادامه دهد.

این مجاهد «ابو مالک» نام دارد که شب گذشته از یکی از گردان‌های سرایا القدس در خان یونس بازدید بعمل آورده و از نزدیک آموزش نظامی آنان را زیر نظر گرفته است.

ابو مالک در گفتگویی درباره وضعیت جسمانی خود می‌گوید: الحمدلله از لحظه اول زخمی شدنم این درد را با صبر و بردباری تحمل کردم و ادامه همکاری با مجاهدین باعث افزایش روحیه من می‌شود.

وی زخمی شدن خودش را اینگونه بیان می‌کند: به همراه دیگر رزمندگان در یکی از مناطق بیابانی که توسط رژیم صهیونیستی مورد هجوم قرار گرفته بود، عملیاتی را آغاز کردیم و چند روزی جبهه درگیری در آنجا شکل گرفته بود که پس از اعلام آتش بس موقت برای اطلاع از حال همسر و فرزندم که دو ماه بیشتر نداشت به خانه برگشتم. دشمن (رژیم صهیونیستی) طبق عادت همیشگی‌اش نقض پیمان کرده و آتش خود را مجدداً علیه مردم غزه به راه انداخت که در پی این نقض آتش بس؛ ده‌ها تن از مردم شهید و زخمی شدند که بنده یکی از مجروحان آن روز بودم.

فرمانده سرایا القدس افزود: برای اقامه نماز راهی مسجد بودم که یکی از هواپیماهای جاسوسی اسرائیل نقطه‌ای نزدیک به من را هدف قرار داد که منجر به از دست دادن یکی‌ از پاهایم شد.

پس از دست دادن پای چپم احساس کردم که یک عمر به عقب بازگشته‌ام و دیگر توانایی انجام ساده‌ترین امور روزانه را هم ندارم. احساس کردم که از این به بعد برای راه رفتن باید سوار ویلچر بشوم ولی من تسلیم نشدم و با خودم پیمان بستم که با اعتماد به نفس این دوره را پشت سر بگذارم.

ابو مالک اضافه کرد که این کار در ابتدا مرا با مشکلاتی مواجه کرد، ولی با کمک همسرم، خانواده و دوستانم تمامی موانع رو پشت سر گذاشتم و اکنون پس از یک ماه و نیم از مجروح شدنم کارهای روزمره خود را مانند سایر انسان‌ها به راحتی انجام می‌دهم.

وی در پایان تأکید کرد تا زمانی که امید، اراده و استقامت در انسان است هیچ زخمی او را زمین‌گیر نمی‌کند.

فرمانده مقاومت

فرمانده مقاومت

فرمانده مقاومت

فرمانده مقاومت

فرمانده مقاومت

نظر شما