شناسهٔ خبر: 68545 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تعامل با انگلیس فاقد عذر سیاسی است!

دیدار روحانی و کامرون تعامل با انگلیس را فاقد عذر سیاسی دانست و عنوان کرد: ما هرگز آمادگی این را نخواهیم داشت، با کسانی که دشمن قسم خورده ما هستند تعاملات سیاسی داشته باشیم.

به گزارش نماینده، "حسین کنعانی‌مقدم" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در رابطه با رفتار متناقض نخست وزیر انگلیس، در دیدار با رئیس جمهور کشورمان و سخنرانی در سازمان ملل، اظهار داشت: انگلیسی‌ها یک سیاست دوگانه دارند و  بر این اساس روباه پیر استعمار لقب گرفته‌اند.

وی ادامه داد: کامرون در دیدار با دکتر روحانی در حالی که در رابطه با مسائل ۱+۵،   و مبارزه با داعش از ایران درخواست کمک کرد، اما پس از آن هنگامی که مقابل دوربین‌های صهیونیستی قرار گرفت موضع خود را عوض کرد و ایران را حامی تروریسم و کسی که به دنبال سلاح هسته‌ای است، خواند.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: هنگامی که کامرون در پارلمان برای پیوستن به ائتلاف ضد داعش و گرفتن رای اعتماد حاضر می‌شود اشاره می‌کند که ایران می‌تواند کمک موثری را در از بین بردن داعش انجام دهد! که این موضع با آن موضع رسانه‌ای وی در مقابل دوربین‌ها در تناقض است و نشان دهنده آن است که تزویر و دورویی در سیاستمداران انگلیسی همچون سال‌های سال که شاهد آن بوده‌ایم، ادامه دارد و به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

کنعانی‌مقدم با اشاره به تاریخ ورود تروریست به خاورمیانه، گفت: زمانی که شوروی سابق افغانستان را اشغال کرد، القاعده توسط آمریکا ایجاد شد و هسته اولیه تروریسم تکفیری توسط اتحاد آمریکا و انگلیس به وجود آمد، از طرف دیگر با تشکیل رژیم صهیونیستی به عنوان تروریسم دولتی و حمایت انگلیس و آمریکا از آن سبب شد که منطقه دستخوش ناآرامی و جنگ‌های بسیار زیادی شود

این کارشناس سیاست خارجی تاکید کرد: این ائتلاف علیه سوریه و عراق است، نه علیه تروریست‌ها! و تروریست در منطقه ابزاری برای هژمونی آمریکا و انگلیس است.

وی در بیان رد صلاحیت جبهه غربی برای مبارزه با تروریسم، اظهار داشت: انگلیسی‌ها سال‌های متمادی است که از تروریسم و حتی منافقین در ایران حمایت کردند و بار‌ها نشان دادند که حامی اصلی تروریسم در منطقه و به دنبال آن آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، به همین خاطر آن‌ها صلاحیت تشکیل ائتلاف علیه تروریست را ندارند و اقدامات آن‌ها یک خیمه شب بازی بیش نیست.

کنعانی‌مقدم تعامل با انگلیس را فاقد عذر سیاسی دانست و عنوان کرد: نشست‌هایی که با انگلیس یا فرانسه داشتیم، در چارچوب بحث ۱+۵ است و ما هرگز آمادگی این را نخواهیم داشت، با کسانی که دشمن قسم خورده ما هستند و در کودتای ۲۸ مرداد با همکاری آمریکا علیه ملت ایران اقدام کردند، تعاملات سیاسی داشته باشیم.

این کارشناس سیاست خارجی با تاکید بر اینکه انگلیسی‌ها تاکنون خیانت‌های بسیاری علیه ملت ایران روا داشته‌اند، یادآور شد: علاوه بر نقش‌آفرینی در کودتای تاریخی ۲۸ مرداد، آنهاحمایت‌هایی از تروریست در ایران و حمایت‌هایی در فتنه از گروه‌های معارض داشتند، که همه نشان از سابقه طولانی خیانت‌های روباه فتنه‌گر علیه ملت ایران دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث سیاست خارجی، انگلیس همواره به دنبال منفعت‌طلبی خود در ایران بوده و اگر این‌ها در سخنرانی‌های مسئولین  مطرح شود، آنها خواهند فهمید که ما با آگاهی کامل در صحنه حضور داریم

نظر شما