شناسهٔ خبر: 68465 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

افزایش تولید بنزین اروپایی در ایران

معاون وزیر نفت با تشریح برنامه زمان بندی عرضه بنزین و گازوئیل یورو چهار در هشت کلانشهر کشور از افزایش ظرفیت تولید بنزین اروپایی ایران با اجرای یک طرح جدید در پالایشگاه اصفهان خبر داد و گفت: پس از تهران، کرج، اصفهان و اراک به زوی در مشهد هم گازوئیل کم گوگرد توزیع می‌شود.

به گزارش نماینده، عباس کاظمی در گفتگو با مهر درباره جزئیات برنامه عرضه بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا در کلانشهرهای کشور، گفت: در شرایط فعلی به استثنای اهواز در تمامی کلانشهرهای کشور بنزین و گازوئیل پاک عرضه وتوزیع می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به تولید روزانه حدود 45 میلیون لیتر بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو چهار در پالایشگاه‌های نفت کشور، تصریح کرد: در شرایط فعلی حدود 20 میلیون لیتر بنزین و بیش از 24 میلیون لیتر گازوئیل کم گوگرد و با استاندارد یورو چهار تولید و عرضه می شود.

معاون وزیر نفت با یادآوری اینکه با اجرای یک طرح جدید از هفته جاری کلانشهر اصفهان هم تحت پوشش بنزین و گازوئیل یورو چهار قرار می گیرد، اظهار داشت: هم اکنون در تهران، کرج، تبریز و اراک بنزین و گازوئیل کم گوگرد عرضه و توزیع می شود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه آمادگی عرضه گازوئیل کم گوگرد در مشهد مقدس هستیم، تبیین کرد: گازوئیل مورد نیاز شهر مشهد به طور کامل تامین شده است و مراحل آماده سازی خطوط لوله برای انتقال گازوئیل کم گوگرد از انبارهای تهران و اراک به مشهد مقدس در حال انجام است.

کاظمی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تا چند هفته آینده امکان عرضه گازوئیل کم گوگرد در جایگاه های شهر مشهد مقدس فراهم شود، تاکید کرد: برنامه های دیگری برای عرضه بنزین و گازوئیل کم گوگرد در شیراز، بندرعباس و اهواز هم در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با یادآوری اینکه همزمان با فرا رسیدن فصل بازگشایی مدارس متوسط مصرف بنزین کشور هم کمی افزایش یافته است، تاکید کرد: با این وجود پیش بینی می‌شود در ادامه سال جاری میزان مصرف این فرآورده نفتی کاهش یابد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه ازابتدای سال جاری تاکنون متوسط واردات بنزین کشور روزانه متر از پنج میلیون لیتر بوده است، تبیین کرد: در ادامه سال جاری با کاهش مصرف بنزین قطعا از حجم واردات این فرآورده نفتی هم کاسته خواهد شد.

علیرضا امین مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس هم از آغاز عرضه گازوئیل کم گوگرد در سطح کلانشهر شیراز از 17 شهریور ماه سال جاری خبر داده و افزود: به طور متوسط روزانه ٧٠٠ هزار لیتر گازوئیل کم گوگرد در جایگاه های عرضه سوخت شهر شیراز توزیع می شود.

نظر شما