شناسهٔ خبر: 68447 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

نوباوه مطرح کرد؛

احتمال وحدت جریان اصولگرایی و جبهه پایداری بالا است/ تاکید آیت الله مصباح یزدی بر تشکیل جبهه متحد اصولگرایی

نوباوه نماینده مردم تهران گفت: آیت الله مصباح یزدی تاکید دارند که اصولگرایان باید به وحدت برسند و تاکید دارند که باید یک جبهه مقتدر و متحد تشکیل شود.

به گزارش نماینده بیژن نوباوه نماینده تهران در مجلس در گفت‌و‌گو با ایلنا، در ارتباط با وحدت جریان اصولگرایی و برنامه‌های جبهه پایداری برای رسیدن به وحدت در این جریان گفت: در انتخابات مجلس نهم درست است که اصولگرایان لیست‌های متعددی داشتند اما می‌توان گفت که بیش از ۶۰ درصد همه لیست‌ها دارای اسامی مشترکی بودند. من فکر می‌کنم که در این دوره جدید این لیست‌ها به یکدیگر نزدیک‌تر شوند.

وی ادامه داد: جریان اصولگرایی جریان ثابتی است و من فکر می‌کنم که اکثریت ملت ایران به آن معتقد هستند. البته اگر ما بخواهیم تفسیر کنیم باید بگوییم که جبهه پایداری با اینکه از جریان اصولگرایی است اما اعتقادش به نیروهای جوان است. دنبال نیروهای تحصیل کرده و متخصص است. من هم فکر نمی‌کنم که این موضوع اعتقادی باشد که سایر اصولگرایان نپذیرند. من فکر می‌کنم که در دوره آینده اصولگرایان با همین نگاه که نیروهای خودشان را با ویژگی‌هایی همچون جوان بودن، متخصص بودن و تحصیل کرده و سابقه دار بودن معرفی کنند و فکر می‌کنم که اگر این نگاه وجود داشته باشد احتمال وحدت جریان اصولگرایی و جبهه پایداری بالا است.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال ارائه لیست‌های متفاوت و متعدد از سوی طیف‌های اصولگرا وجود دارد نیز گفت: نه. من فکر نمی‌کنم با توجه به تجربه‌ای که اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری اخیر کسب کردند این ریسک را بکنند که لیست‌های متفاوت بدهند. اصلا چرا باید چنین ریسکی را بکنند؟ می‌توانند مثل دوره‌های قبل به این توافق برسند که فرمول مختلفی از نمایندگان طیف‌های مختلف اصولگرایی بنشینند و لیستی واحد را تهیه کنند.

نوباوه در ادامه در پاسخ به این سوال که چقدر امکان دارد جبهه پایداری لیست نهایی اصولگرایان را همچون انتخابات گذشته قبول نکند، گفت: نه ممکن است که گرایش‌ها متفاوت باشد اما‌‌ همان لیست اصولگرایی هم با لیست جبهه پایداری مشترکاتی داشت. به عنوان مثال من خودم جزء لیست جبهه پایداری بودم. ولی من فکر می‌کنم این دوره رسیدن به وحدت در میان اصولگرایان اجتناب ناپذیر است چراکه اصولگرایان حتما باید به این خاطر که ممکن است گرایش تازه تری مطرح باشد به یک لیست واحد برسند.

این عضو جبهه پایداری همچنین در مورد نقش آیت الله مصباح یزدی در مسیر رسیدن به وحدت نیز گفت: آیت الله مصباح همواره به عنوان یکی از علمای روشنفکر در جامعه ما نقش آفرینی کرده‌اند. الان هم همین است یعنی آیت الله مصباح در دیدارهایی که ما با ایشان داشتیم از وحدت کل جامعه صحبت می‌کنند. یعنی ایشان روشنفکر‌تر از این هستند و به اینکه باید از افتراق اصولگرایان کم شود و به وحدت برسند قائل هستند. ایشان تاکید دارند که اصولگرایان باید به وحدت برسند و تاکید دارند که باید یک جبهه مقتدر و متحد تشکیل شود.

نظر شما