شناسهٔ خبر: 68385 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با "نماینده" مطرح شد؛

ناگفته های شاکری از جلسه غیر علنی شورای شهر تهران/ سکوت اصلاح طلبان

شاکری عضو شورای شهر تهران گفت: در جلسه غیرعلنی شورا وقتی که من گفتم بیش از۲۵۰ بار رهبری بحث فتنه را مطرح کردند پس چرا وقتی اسم فتنه می آید جن زده می شوید، اصلاح طلبان شورا سکوت محض کردند.

مجتبی شاکری عضو شورای شهر تهران در گفتگو با نماینده با اشاره به حضور سلایق سیاسی در شورای شهر تهران، گفت: هر عضو اصلاح طلب به همین دلیل که خود را جزء فهرست اصلاح طلبان می داند باید پاسخگوی بسیاری از مطالب نیز باشد، باید پاسخ دهد "نوع نگاهش به انقلاب آیا با نوع نگاه امام(ره) و مقام معظم رهبری هماهنگی دارد یا ندارد؟ برخی از اصلاح طلبان حساب خود را از جمهوری اسلامی جدا کردند و گفتند "اسلامیت قید اضافی برای جمهوری است، برخی دیگر هم گفتند حکومت اسلامی اصلا امکان پیاده شدن ندارد از این رو فردی که در حال حاضر در شورای شهر حضور دارد باید تکلیف خود را با این موارد مشخص کند.

وی اضافه کرد: بنده مجموعه پرسش هایی که همه ما باید نسبت به انقلاب، امام و رهبری پاسخ دهیم را در ۱۴ عنوان تقسیم بندی کردم.

عضو شورای شهر تهران در هیمن راستا، به مطلبی که از سوی وی در یکی از جلسات غیرعلنی شورای شهر مطرح شده بود پرداخت و خاطرنشان کرد: بنده در جلسه غیرعلنی شورای شهر که بدون حضور رسانه ها برگزار شده بود گفتم« اگر ما عقلانیت را به کار بگیریم و به انصاف توجه داشته باشیم به هم نزدیک می شویم و خیلی از یکدیگر دور نمی شویم» همچنین گفتم "ما اصولگرایان نسبت به یازده روز خانه نشینی احمدی نژاد اعتراض کردیم و معتقدیم کار خطایی انجام داده بود، شما اصلاح طلبان هم انصاف داشته باشید و نسب به کارهای کروبی، میر حسین و خاتمی اعتراض کنید، اردوکشی خیابانی کار قابل دفاعی نیست، انگ تقلب زدن گناه بزرگی است اما شما این ها را نمی گویید.

شاکری تاکید کرد:براین اساس خطاب کردم و گفتم: آقای مسجد جامعی مقام معظم رهبری بیش از ۲۵۰ بار واژه فتنه را به کار بردند شما از دوستانتان بپرسید چند بار این واژه را به کار بردند؟

وی به تبیین ۱۴ بند که باید در فضای سیاسی مورد توجه فعالان و احزاب سیاسی قرار گیرد پرداخت و با بیان اینکه در جلسه غیر علنی شورا به برخی از این عناوین اشاره کردم، گفت: موضع اول اینکه تکلیف خود را راجع به انقلاب اسلامی مشخص کنیم، ۲- نظام برآمده از انقلاب اسلامی که برگفته از قانون اساسی و مردم سالاری دینی است را بپذیریم، ۳-بحث ولایت فقیه و پذیرش آن در بحث نظری و مصداق آن است، مصداق ولایت فقیه مقام معظم رهبر است.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی توجه به سیره انقلابی حضرت امام(ره) و رهبری را چهارمین بند عنوان کرد و اظهارداشت: در پنجمین بند باید به گفتمان های رهبری اولویت بدهیم و آن گفتمان ها را در صدر قرار دهیم در غیراین صورت هر گفتمان دیگری را مطرح کنیم حتما در مسیر صحیح قرار نخواهد کرد.

شاکری مبارزه با فساد را یکی دیگر از بندهای ذکر شده خواند و گفت: باید مبارزه با فقر، فساد و تبعیض بصورت پیوسته و پایدار در برنامه ما قرار گیرد.

وی، کارآمدی نظام را هفتمین عامل ذکر کرد و یادآورشد: ما باید نظام اسلامی را نظامی کارآمد بدانیم و به این نکته توجه داشته باشیم سعادت در نظام کارآمد است.

عضو شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه باید همواره عمق و بصیرت در انقلاب را به همراه داشته باشیم، گفت: نباید ساده لوحی نسبت به انقلاب و اصول آن را داشته باشیم ضمن اینکه باید در مواضع خود هم شفاف باشیم و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: فاصله خود را با جریان فتنه تنظیم کنیم از این رو باید شفافیت داشت و در گنگی و ابهام حرکت نکرد.

شاکری، پاک دستی خود و اطرافیان را دهمین عامل برشمرد و اظهارداشت: اگر ۹ مورد ذکر شده را دارا باشیم اما خود و اطرافیانمان پاک دست نباشند دچار سقوط می شویم.

وی با تاکید براینکه باید در اعلام مواضع هم شجاعت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در فتنه دیدیم عده ای دچار انحراف شدند علت هم نداشتن شجاعت از سوی آنها بود.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، جامعیت در نظر و انعطاف عقلایی را یکی دیگر از عوامل مهم در عرصه سیاسی کشور دانست و گفت: علاوه بر جامعیت در نظر باید به آینده هم خوش بین بود چرا که افق انقلاب در دسترس است و ما واقعیت جهان را رو به عدالت و معنویت می بینیم.

شاکری با بیان این مطلب که بنده برخی از این موارد را در جلسه خصوصی شورا مطرح کردم، گفت: برخی از مطالب را در جلسات روز یکشنبه بیان می کردیم و بنده برخی از این مطالب را در آن جلسه گفتم و بنا هم دارم در فرصت مناسب این ۱۴ عنوان را در نطق پیش از دستور شورای شهر مطرح کنم.

وی پیرامون واکنش اصلاح طلبان به موضع گیری وی در جلسه غیرعلنی شورای شهر، گفت: اصلاح طلبان شورا سکوت کردند. وقتی که من گفتم بیش از ۲۵۰ بار رهبری بحث فتنه را مطرح کردند پس چرا وقتی اسم فتنه می آید جن زده می شوید سکوت محض کردند.

 

نظر شما