شناسهٔ خبر: 68330 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

عراق یک سد را از داعش پس گرفت

یک سرهنگ دوم ارتش با بیان اینکه «ما اکنون سد را تحت کنترل درآوردیم» اعلام کرد درگیری‌های روز شنبه با کشته شدن ۷ تکفیری همراه بود.

به گزارش نماینده به نقل از ابنا، منابع امنیتی اعلام کردند ارتش عراق روز شنبه با پشتیبانی داوطلبان مردمی موفق شد سدی در شمال شرق بغداد را بعد از چند روز درگیری منجر به کشته شدن ده‌ها نفر از تکفیری‌های داعش پس بگیرد.

این درگیری بین تکفیری‌های گروه داعش و نیروهای دولتی در اطراف مقدادیه در استان دیاله حدود ۹۰ کیلومتری بغداد روی داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بعقوبه، یک سرهنگ دوم ارتش با بیان اینکه «ما اکنون سد را تحت کنترل درآوردیم» اعلام کرد درگیری‌های روز شنبه با کشته شدن ۷ تکفیری همراه بود. یک نظامی پلیس این آمار را تایید کرد.

رزمندگان شیعه مثل بدر، عصائب اهل الحق و سرایا السلام در این درگیری در کنار نیروهای ارتش حضور داشتند.

تکفیری‌های داعش ماه اوت به مدت چند روز بزرگ‌ترین سد عراق را در موصل تحت کنترل در آوردند اما نیروهای عراقی و کرد‌ها با پشتیبانی حملات هوایی آمریکا آن را پس گرفتند.

از سوی دیگر اداره مبارزه با تروریسم عراق از کشته شدن ۱۰ تروریست داعش در کمین نظامیان عراقی در منطقه اندلس در الانبار خبر داد.

۳۵ عضو گروهک تروریستی داعش نیز در درگیری با مبارزان کرد در منطقه ربیعه نزدیک مرز عراق با سوریه کشته شدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری عراقی شفق نیوز، نیروهای وابسته به گروهک تروریستی داعش هنگام تلاش برای عبور از مرز عراق از منطقه ربیعه (۱۲۰ کیلومتری غرب موصل) به سمت مرزهای سوریه، در کمین نیروهای کرد افتادند.

یگان‌های مردمی توانستند اعضای داعش را زیر نظر بگیرند و با حمله به آنان ۳۵ نفر از آنان را از پای درآورند و شماری از خودروهای آنان را منهدم کنند و مانع ورود آنان به خاک سوریه شوند.

داعش سوم ماه اوت گذشته کنترل مناطق سنجار و زمار و ربیعه را به دست گرفت.

نظر شما