شناسهٔ خبر: 68155 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

نقشه داعش برای حمله به متروی فرانسه و آمریکا

نخست وزیر عراق اعلام کرد که داعش برنامه‌هایی برای انجام حملات تروریستی در آمریکا و فرانسه در دستور کار دارد. خبری که واشنگتن آن را دور از ذهن خوانده است.

به گزارش نماینده به نقل از شبکه خبری الجزیره، حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق در گفت‌وگو با خبرنگاران در نیویورک اعلام کرد: بغداد اطلاعاتی از برنامه‌ریزی تروریست‌های داعش برای حمله به شبکه راه‌آهن و مترو آمریکا و فرانسه به دست آورده است.

العبادی گفت که این اطلاعات در تحقیقات و بازجویی‌ها پس از دستگیری برخی از عناصر داعش در عراق به دست آمده است.

العبادی افزود: من در حالی که اینجا هستم اطلاعات دقیقی از بغداد مبنی بر تحرکات داعش برای حمله به خطوط راه آهن و مترو آمریکا و فرانسه دریافت کرده‌ام و اینکه مجموعه‌ای از این افراد از داخل عراق برای اجرای این عملیات برنامه‌ریزی می‌کنند.

نخست ویر عراق ادامه داد: داعش برای انجام عملیاتی در شبکه متروی پاریس و آمریکا برنامه‌ریزی می‌کند و با توجه به جزئیاتی که دریافت کرده‌ایم می‌توان گفت این اطلاعات صحت دارد.

منابع امنیتی آمریکا در واکنش به این اظهارات اعلام کردند که این کشور مدارکی برای تایید گفته‌های العبادی درباره طرح انجام عملیات در مترو آمریکا در دست ندارد.

به دنبال گفته‌های العبادی، یکی از مسئولان آمریکایی که خواست نامش فاش نشود گفت: پیش از این آمریکا اطلاعات زیادی از تلاش داعش برای خرابکاری در شبکه حمل و نقل آمریکا دریافت کرده بود اما در حال حاضر اطلاعات جدیدی از این قبیل اقدامات در دست نیست.

یک مسئول آمریکایی دیگر در همین راستا گفت: کنگره هیچ اطلاعات جدیدی از برنامه‌ریزی داعش برای حمله به شبکه قطارهای شهری آمریکا دریافت نکرده‌ است.

پلیس نیویورک اعلام کرد از طریق دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) موضوع را دنبال می‌کند.

در همین حال تدابیر امنیتی در مترو و شبکه‌های حمل و نقل در فرانسه به شدت افزایش یافته است.

منبع: ایسنا

نظر شما