شناسهٔ خبر: 68143 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

داعش قدیمی‌ترین کلیسای عراق را منفجر کرد

منابع خبری در عراق گزارش دادند که عناصر داعش، کلیسای الخضراء، بر فراز کوه تکریت جنوبی در شهر تکریت را منفجر کردند.

به گزارش نماینده به نقل از العالم، پلیس عراق، به خبرگزاری آلمان اعلام کرد که عناصر داعش، روز چهارشنبه، کلیسای الخضراء، بر فراز کوه تکریت جنوبی در شهر تکریت را منفجر کردند.
این کلیسا، قدیمی ترین و مهم ترین اثر مسیحی در عراق به شمار می رفت که تاریخ ساخت آن به صد سال پس از میلاد مسیح برمی گردد.
این کلیسا، در داخل مجموعه کاخ های ریاستی و کنار رود دجله بنا شده بود و در سال ۱۹۹۴، به دستور صدام، رئیس جمهورمعدوم عراق، بازسازی شده بود.
شهر تکریت، از ماه جولای به اشغال عناصر تروریست داعش در آمده است و ارتش عراق، از دو ماه پیش در تلاش برای آزادسازی آن است.
عناصر داعش که از رسیدن ِ ارتش عراق به تکریت و آزادی این شهر بیمناک بودند، دیوارهای کلیسا را بمب گذاری کرده بودند تا در صورت خروج از شهر، با منفجر کردن این کلیسا، به نیروهای ارتش عراق خسارت جانی وارد کنند، اما سرانجام تصمیم خود را تغییر داده و پیش از رسیدن ِ نیروهای عراقی، آن را منفجر کردند.
گروه تروریستی داعش همچنین، "کلیسای شهدای ارمنی" را در منطقه "الرشدیه" واقع در دیرالزور سوریه منفجر کرد.
پایگاه خبری "اورینت نت" اعلام کرد که انفجار ناشی از بمب گذاری این کلیسا، به حدی قوی بود که منطقه را به لرزه درآورد و ساختمان کلیسا را کاملا منهدم کرد.
فعالان سیاسی، این اقدام داعش، را گامی دیگر در جهت ویرانی و کشتار و ایجاد ترس و وحشت میان شهروندان در مناطقی که اشغال می کنند، ارزیابی کردند.
گروه تکفیری داعش تاکنون شمار زیادی از ضریح ها، بارگاه ها و ساختمان های مقدس ادیان و مذاهب مختلف را منفجر کرده است.
داعشی ها، کلیسای شهدای ارمنی را در همین راستا، منفجر کردند و پرچم داعش را بر آوار آن، به اهتزاز درآوردند.
کلیسای شهدای ارمنی، مقبره شماری از ارمنی هایی است که در سال ۱۹۱۵، در دیرالزور، کشته شدند.
این کلیسا، توسط "سرکیس بالمانوکیان" طراحی و ساخته شد و در سال ۱۹۹۰ افتتاح شد. در این کلیسا، سازه های هنری متعددی نیز نگهداری می شد.

نظر شما