شناسهٔ خبر: 68117 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

امیر اسماعیلی اعلام کرد:

شناسایی ۸۰ هزار هواپیما در حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران

فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 80 هزار فروند هواپیما شامل هواپیماهای عبوری مجوزدار خارجی و داخلی در فضای جمهوری اسلامی کشف و شناسایی شده‌اند.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، میر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء امروز ظهر در حاشیه همایش پیشکسوتان این قرارگاه با حضور در جمع خبرنگاران درباره دستاوردهای جدید پدافند هوایی اظهار داشت: رادار فتح ۲ که از دستاوردهای جدید پدافند هوایی است قابلیت اتصال به سامانه های موشکی و قابلیت های تاکتیکی و درگیری را دارد و کاملا دیجی سایز است و همچنین همزمان می‌تواند کنسول‌های موشک را ارسال کند.

وی افزود: یعنی قابلیت این را دارد که علیه چندین هدف درگیری داشته باشد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء با تاکید بر منسجم کردن شبکه یکپارچه پدافند هوایی تصریح کرد: هر چه که دیده‌بان‌ها، رادارها و سامانه‌های شنود ما کشف می کنند نباید از لحاظ کمیت با هم تفاوت داشته باشند و تنها تفاوت کشف این سامانه‌ها کیفیت آنهاست که این مهم نیز ان شاء الله برطرف خواهد شد و ما هیچ خلائی را در کشور نخواهیم داشت.

امیر اسماعیلی با اشاره به سامانه‌های رتس و هادی پدافند هوایی، گفت: این سامانه ها قادرند اطلاعات شنود راداری، کشف و شناسایی را صدها کیلومتر دورتر از محل استقرار نیروهای ما انجام دهند که تحقق این مهم در حفظ جان نیروهای ما بسیار تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: ما توانایی داریم با استفاده از این سامانه‌ها جنگنده‌ها و هواپیماهای دشمن را در جاهایی شناسایی کرده و درگیر شویم که آنها حتی انتظارش را ندارند، ما با استفاده از غافلگیری پاسخ محکمی به هواپیماهای دشمن و موشک‌های احتمالی که قصد تجاوز به کشورمان را دارند، خواهیم داد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء با اشاره به ایجاد مزاحمت برای جنگنده های دشمن توسط هواپیمای بدون سرنشین افزود: ما این اقدام را برای هواپیماها و جنگنده‌هایی که به مرزهای آبی و خاکی ما نزدیک می شوند، انجام می دهیم و همچنین این اقدام در چارچوب وظایف ما یعنی شناسایی، کشف، رهگیری و انهدام است و حق مسلم هر کشوری برای دفاع است.

وی افزود: ما با این اقدام به هیچ عنوان قصد تجاوز به کشوری را نداریم و استفاده از این هواپیماهای بدون سرنشین یکی از تاکتیک‌های ما در قبال خنثی سازی حرکات دشمن است.

امیر اسماعیلی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۸۰ هزار فروند هواپیما شامل هواپیماهای عبوری مجوزدار خارجی و داخلی در فضای جمهوری اسلامی کشف و شناسایی شده‌اند و این عمل نیز در راستای رهگیری و شناسایی انجام می شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی درباره زمان برگزاری رزمایش این قرارگاه گفت: ان شاء الله تا پایان سال جاری رزمایشی را با محتوای متفاوت و جدید برگزار خواهیم کرد.

نظر شما