شناسهٔ خبر: 67782 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کاهش ۶۰ درصدی ریزش آوار در تهران

کاظمی با اشاره به کاهش 60 درصدی ریزش آوار گفت: میزان کشته شدگان ناشی از گودبرداری‌های اشتباه در سال 91 ، 7 هزار نفر بود که امسال این میزان به هزار و 200 نفر کاهش یافته است.

به گزارش نماینده، کاظمی، نایب رئیس نظام مهندسی استان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه افزایش کیفیت ساخت و ساز و کیفی سازی از جمله برنامه‌های اصلی این نظام به شمار می‌رود گفت: همکاری با ارگان‌ها و دستگاه های ذیربط از جمله عوامل افزایش کیفیت ساخت و ساز به شمار می‌رود.

نائب رئیس نظام مهندسی استان تهران در ادامه اظهار داشت: بخش ساخت و ساز همانند یک حلقه‌ زنجیره ای است که باید تمامی ارگان‌ها از جمله شهرداری، بانک‌ها و تولید کنندگان با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌های مختلف با سازمان‌ها گفت: در صورتی که این تفاهم‌نامه‌ها شکل عملی به خود نگیرد امکان افزایش کیفیت در ساخت‌ و سازها ایجاد نمی‌شود.

کاظمی در ادامه تصریح کرد: داشتن زیرساخت‌های کافی و فراهم شدن ساختارها زمینه ساز کاهش خطرات ناشی از گودبرداری می‌شود.

نائب رئیس نظام مهندسی استان تهران در ادامه اظهار کرد: میزان کشته شدگان ناشی از گودبرداری‌های اشتباه در سال ۹۱، ۷ هزار نفر بود که امسال این میزان به هزار و ۲۰۰ نفر کاهش یافته است.

وی در ادامه گفت: میزان ریزش آوار نیز به دلیل وجود مهندسان ناظر و طراح کاهش ۶۰ درصدی داشته است.

کاظمی در ادامه به سایر نظارت‌های نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: نظارت بر مبحث ۱۹ و کنترل مظاعف از جمله برنامه‌های این نظام به شمار می‌رود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در بخش کنترل مضاعف تمامی ساختمان‌ها از جمله بافت‌های فرسوده از لحاظ کیفیت ساخت و ساز کنترل می‌شود که این موضوع به صورت رندوم در حال اجرا است و در آینده نزدیک به صورت رسمی انجام می‌شود.

نظر شما