شناسهٔ خبر: 67661 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

احتمال حمله کره‌شمالی به کره‌جنوبی

با توجه به اقدامات اخیر فعالان ضد پیونگ‌یانگ احتمال حمله کره شمالی به کره جنوبی که در حال حاضر میزبان بازی‌های آسیایی است، وجود دارد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، گروهی از فعالان کره‌جنوبی امروز (یکشنبه) در نزدیکی مرز کره‌شمالی حاضر شدند و ۲۰۰ اعلامیه ضد پیونگ‌یانگ را از طریق بالن‌هایی که با گاز پر شده بودند را به خاک همسایه شمالی خود فرستادند. این در حالی است که کره‌شمالی روز شنبه اعلام کرده بود در صورت مشاهده چنین عملی به مکان‌های ارسالی این بالن‌ها حمله خواهد کرد.

مقامات کره شمالی در این باره اعلام کردند: هرگز در مورد چنین اعمال تحریک‌آمیزی که آشکارانه توسط مقامات کره‌جنوبی حمایت می‌شوند، ساکت نخواهیم نشست. این در حالی است که مقامات کره‌جنوبی در مورد حضور ورزشکاران ما در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴  به ما تعهده داده‌اند. افراد دست نشانده‌ای که اقدام به این حرکت تحریک‌آمیز می‌زنند عواقب کارشان در انتظارشان خواهد بود.

در عین حال فعالان ضد پیونگ‌یانگ گفته‌اند با وجود تهدیدات دست از فعالیت‌های خود نخواهند کشید.


کاروان کره شمالی که ۲۷۳ نفر است روز جمعه در مراسم افتتاحیه هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی در اینچئون کره جنوبی رژه رفت و صدها نیروی امنیتی از جمله ۲۸ پرسنل وزارت اتحاد کره جنوبی مأمور محافظت و اسکورت این کاروان در این مراسم بودند و در ادامه مسابقات هم به این کار خود ادامه خواهند داد.

حدود ۷۰۰۰ نیروی پلیس به همراه نیروهای ویژه ضد ترور مسئول تأمین امنیت این تورنمنت خواهند بود که در شهر بندری اینچئون واقع در غرب کره جنوبی در حال برگزاری است.

نظر شما