شناسهٔ خبر: 67614 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم

جنجال سفر استاد الازهر به ایران

استاد شریعت اسلامی دانشگاه الازهر گفت که مواضع او علیه اخوان المسلمین و سلفی ها موجب جنجال آفرینی در باره سفرش به ایران شده است.

به گزارش نماینده به نقل از العالم، " احمد کریمه " گفت که اگر در خصوص سفر اخیرش به ایران از وی تحقیق و بازجویی شود، فهرستی از تمام رهبران الازهر که طی دو سال گذشته به ایران سفر کرده اند و هیچ جنجالی در مورد آنها بپا نشد،  ارایه خواهد کرد.

وی در گفت وگو با "وائل ابراشی" مجری سرشناس مصری و از منتقدان اخوان المسلمین، گفت: علت این جنجال آفرینی پس از سفرش به ایران و بازدید از حوزه های علمیه شیعی، مواضعش ضد اخوان المسلمین و ضد سلفی گری است.

وی تاکید کرد که برخی رهبران الازهر در دانشکده شریعت به عنوان اعضای هیات تحریریه مجلاتی که در ایران منتشر می شود،  فعالیت می کنند.

کریمه در پایان گفت که "آیا برای آنها حلال است و بر من حرام؟ "

شیخ "احمد کریمه" استاد علوم اسلامی الازهر اخیرا به ایران سفر کرد، که این امر بار دیگر دستاویز برخی محافل وابسته به جریانهای سلفی و تکفیری در مصر قرار گرفت و باعث مطرح شدن ادعاهایی مبنی بر رسیدن تشیع به الازهر شد.

کریمه هفته گذشته در صدر هیأتی وارد ایران شد، و با شماری از علما و شخصیتهای علمی و دینی دیدار و درباره روابط الازهر و حوزه عملیه گفتگو کرد.

وی همچنین در این سفر از مراکز اطلاع رسانی و دینی شهر قم بازدید کرد، و در این سفر از فعالیت‌های حوزه علمیه قم و پیشرفت مراکز اطلاع رسانی وابسته به این حوزه تمجید کرد.

 

نظر شما