شناسهٔ خبر: 67598 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سازمان سیا درمورد داعش سردرگم شد !

سازمان سیا به حمایت از همان گروهی مشغول است که تلاش می کند به مقابله با آن بپردازد و این درخواست ها مقامات سیا را دچار ابهام و سردرگمی کرده است.

به گزارش نماینده، پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در گزارشی درباره درخواست از سیا برای مقابله با داعش و در عین حال آموزش این گروه نوشت: "استیون کلی" پیمانکار سابق سازمان جاسوسی آمریکا، سیا، می‌گوید مقامات آمریکا از یک سو از این سازمان می خواهند تا گروه تروریستی داعش را آموزش دهد و از سوی دیگر با این گروه مقابله کند از این رو این سازمان دچار ابهام و سردرگمی شده است.  

 

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه با راهبرد اوباما برای آموزش و تجهیز معارضان میانه رو در سوریه به منظور مقابله با تهدید داعش موافقت کرد.  

 

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، در نظر دارد در چارچوب راهبرد طولانی مدت اوباما برای مقابله با داعش پنج هزار تروریست سوری را آموزش و تجهیزات نظامی لازم را در اختیار آنها قرار دهد.

 

"استیون کلی" می گوید: سیا در حال حاضر به ادامه آموزش و تجهیز ارتش آزاد سوریه مشغول است و در عین حال از این سازمان خواسته شده است با گروه تروریستی داعش مقابله کند.  

 

وی افزود سیا این بار در حال آموزش شورشیان سوری در اردن است و در این زمینه به خوبی عمل کرده است. اکنون از این سازمان خواسته شده است تا حین مقابله با شورشیان به آموزش آنها در اردن ادامه دهد. سیا می داند چنانچه قرار باشد با داعش مقابله کنند بهتر است از پایگاه های خود در اردن شروع کند.

 

"استیون کلی" می‌گوید در داخل سیا نیز اختلاف نظرهایی وجود دارد. برخی اعضای این سازمان معتقد به نظم نوین جهانی هستند و گروهی دیگر از اجرای قانون اساسی حمایت می کنند.  

 

وی افزود سیا به حمایت از همان گروهی مشغول است که تلاش می کند به مقابله با آن بپردازد و این درخواست ها مقامات سیا را دچار ابهام و سردرگمی کرده است.  

 

تروریست های داعش که ابتدا سال ۲۰۱۲ میلادی توسط سیا در اردن به منظور بی ثبات ساختن دولت سوریه آموزش داده شدند بخش های وسیعی از شمال سوریه را تحت کنترل خود درآورده‌اند.  

 

اعضای داعش ماه ژوئن پس از ورود به عراق بخش های وسیعی از مناطق مرزی دو کشور را اشغال کردند.  

 

سوریه از سال ۲۰۱۱، صحنه درگیری های خونبار شده است و بنا بر گزارش ها، آمریکا و متحدان این کشور در منطقه به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه در حال حمایت از تروریست‌هایی هستند که در این کشور فعالیت دارند.  

 

بنا بر اعلام سازمان ملل، از زمان آغاز ناآرامیها در سوریه بیش از ۱۹۰ هزار نفر کشته و میلیون ها نفر بی خانمان شده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما