شناسهٔ خبر: 67596 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دهقان:

آمریکا راهی جز کوتاه آمدن در برابر منطق جمهوری اسلامی ندارد/ ایران مهار شدنی نیست

محمد دهقان عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: آمریکا در دو راهی گرفتار شده است از یک سو می خواهد افزایش قدرت ایران در منطقه را مهار کند و از سوی دیگر می داند که ایران مهار شدنی نیست.

به گزارش نماینده محمد دهقان در گفتگو با مهر، با تاکید بر اینکه از ابتدای مذاکرات هسته ای ایران دارای منطقی ثابت است گفت: متاسفانه آمریکا و غرب ثباتی در تصمیم گیری های خود ندارند، در مقطعی از زمان از گروه های تروریستی در سوریه و عراق حمایت می کردند و در زمان دیگر برای نابودی آن ها تصمیم به حملات هوایی می گیرند.

نماینده مردم طرقبه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران بر اساس عقلانیت، صداقت و منطق ثابت وارد مذاکرات شد اما آمریکا با نوع موضع گیری هایش مذاکرات را دچار اختلال کرد، ایران از ابتدا اعلام کرد که بمب هسته ای را قبول ندارد و این منطق ادامه داد، ملت ایران و همه گروه های سیاسی این منطق را قبول دارند.

وی اظهار داشت: افکار عمومی دنیا در این مدت متوجه شده اند که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست و در برابر زیاده خواهی های غرب و آمریکا کوتاه نمی آید.

دهقان با اشاره به تضعیف جایگاه آمریکا در منطقه گفت: آمریکا و غرب زمانی که هنوز آمریکا در سوریه شکست نخورده بود و در دستیابی به اهدافش در عراق ناکام نمانده بود و موقعیت بهتری در منطقه داشت، نتوانستند خواسته های خود را بر ایران تحمیل کند. امروز  امریکا در جایگاهی قرار ندارد که بتواند خواسته ها و منافع خود در منطقه را بر ایران تحمیل کند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا راهی ندارد جز اینکه در برابر منطق جمهوری اسلامی کوتاه بیاید اظهار داشت: آمریکا در دو راهی گرفتار شده است از یک سو می خواهد افزایش قدرت ایران در منطقه را مهار کند و از سوی دیگر می داند که ایران مهار شدنی نیست و با افزایش فشار ها بر ضد ایران نفرت افکار عمومی جهان علیه آمریکا افزایش می یابد.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت: ایران در منطقه نفوذ زیادی دارد لذا آمریکا در صدد است از طریق تحریم ها ایران را تحت فشار قرار داده و نفوذ ایران در منطقه را کاهش دهد اما تاکنون این راهبرد آمریکا برای مهار ایران نیز جواب نداده است.

نظر شما