شناسهٔ خبر: 67509 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

عراقچی: فضای مذاکرات خوب و سازنده است

عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای فضای مذاکرات نیویورک را «بسیار خوب» ارزیابی کرد و گفت: اختلافات ما در موضوعات وجود دارد ولی هم فضا خوب و سازنده است

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران، گفت: : جلسه صبح جمعه به این گذشت که چگونه می توانیم از فرصتی که در روزهای آینده داریم، استفاده کنیم.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای با بیان اینکه جلسات دو جانبه ایران و ۱+۵ ادامه دارد، گفت: در این نشست همچنین طراحی هایی صورت گرفت که جلساتی به صورت دو جانبه داشته باشیم و بعد که موضوعاتی مشخص شد، کارشناسان فنی تیم ها در آن خصوص بحث و مذاکرات را شروع کنند.

وی با ابزار امیدواری به اینکه در روزهای آینده یک جمع بندی به دست آید و اگر امکان پذیر شد، پیشرفتی را در مذاکرات شاهد بود، افزود: بر همین اساس کارشناسان، کارشان را شروع کردند و شنبه بحث های کارشناسی ادامه می یابد و همزمان گفتگوهای دو جانبه را ادامه خواهیم داد.

معاون حقوقی و امور بین المللی وزیر امور خارجه به دیدارهای دوجانبه اخیر اشاره کرد و گفت: در دو روز گذشته با هیات های آمریکایی، روسی، فرانسوی و انگلیسی مذاکره داشتیم و با بقیه هم مذاکره خواهیم داشت.

وی افزود: این مذاکرات دو جانبه، به طور قطع کمک می کنند که بحث ها در قالب ۱+۵ راحت تر پیش رود و امیدواریم در روزهای آینده بتوان از فرصتی که اینجا وجود دارد و همه وزیران و مقامات حضور دارند و احتمال رایزنی ها بیشتر، بتوان بیشتر استفاده کرد و انشاء الله پیشرفتی در مذاکرات صورت گیرد.

نظر شما