شناسهٔ خبر: 67494 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

هشدار آیت الله سیستانی به عراقی ها

آیت الله علی سیستانی هشدار داد، مبادا کمک های خارجی بهانه ای برای تسلط بر تصمیم گیری عراقی ها باشد و از مسئولان سیاسی خواست به هوش باشند.

به گزارش نماینده به نقل از  شبکه تلویزیونی المیادین، مرجع شیعیان عراق بر توانمندی عراقی ها برای رویارویی با داعش تاکید کرد.

آیت الله علی سیستانی گفت: عراق به شدت نیازمند کمک برادران و دوستان خود در جنگ علیه تروریسم سیاه است.

هشدارنسبت به نقض استقلال عراق به بهانه مبارزه با داعش 

نماینده مرجعیت شیعیان عراق روز جمعه با تاکید بر قدرت و توانایی مردم عراق در از بین بردن داعش، نسبت به نقض استقلال این کشور به بهانه کمک و حمایت از بغداد در مبارزه با تروریستهای داعش هشدار داد.

شیخ عبدالمهدی الکربلائی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه این هفته در کربلا نسبت به نقض استقلال عراق و اعمال تصمیم طرف‌های بیگانه به بهانه کمک کردن به عراقی‌ها هشدار داد.

وی افزود:« تمامی کشورها باید در جنگ علیه داعش شرکت کنند اما نباید روند کمک به عراق را به عنوان بهانه ای برای لطمه زدن به استقلال این کشور و اعمال سلطه و تصمیمات خود به کار گیرند. »

او از دستگاه های امنیتی خواست تا به حمایت از شهرها و اماکن مقدس بپردازند و از انجام فعالیت خود در مناطق درگیر کوتاهی نکنند.

شیخ الکربلائی همچنین بر توانایی عراقی ها برای از بین بردن گروه داعش تاکید کرد و از رهبران سیاسی خواست تا نهایت هوشیاری و احتیاط خود را بکار بگیرند.

وی همچنین هشدار داد که گروه های تروریستی روش و برنامه های جدیدی را برای ضربه زدن به نیروهای امنیتی در پیش گرفته اند.

نماینده آیت الله سیستانی تصریح کرد :«نیروهای عراقی و تمامی داوطلبانی که به آن ها پیوسته اند، اساس حمایت از کشور هستند. »

منبع: واحد مرکزی خبر

نظر شما