شناسهٔ خبر: 67464 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

ورود ۸۸ واگن جدید به متروی تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با افزایش این واگن‌ها به ناوگان ریلی تهران، جابه‌جایی مسافران مترو از مهر ماه با سرعت و سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در این باره افزود: بهره‌برداری رسمی از ۸۸ دستگاه واگن جدید مترو که با همت متخصصان داخلی تولید و آماده بهره‌برداری شده‌اند، طی مراسم ویژه‌ای در محل کارخانه واگن‌سازی متروی تهران آغاز خواهد شد.
 
وی با اعلام این که در حال حاضر بخش قابل توجهی از ظرفیت احداث شده در خطوط مترو‌ به دلیل کمبود واگن‌، به صورت کامل مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، تأکید کرد: با ورود این واگن‌های، جدید و کاهش سرفاصله حرکت قطارها در ایستگاه‌های مترو، این مشکل تا حدودی برطرف خواهد شد.
 
مهم‌ترین مانع بر سر راه توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کمبود اعتبار است
 
معاون شهردار تهران با اشاره به این که با افزایش واگن‌های جدید در آستانه سال جدید تحصیلی، ازدحام و شلوغی ایستگاه‌ها و قطارهای مترو کنترل می‌شود، اظهار کرد: ورود واگن‌های جدید، گامی دیگر در مسیر استفاده هر چه بهتر و بیشتر از زیرساخت‌های ایجاد شده در خطوط مترو محسوب می‌شود.
 
تشکری هاشمی با بیان این که هر رام قطار مترو، ۸ واگن دارد و ورود ۸۸ واگن جدید به خطوط مترو به معنای افزایش ۱۱ رام قطار جدید به این خطوط است، تصریح کرد: با توجه به این که هر قطار مترو هر روز به طور متوسط ۲۵ هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند، در مجموع ۲۷۵ هزار جابه‌جایی به مجموع سفرهای درون شهری تهران از طریق ناوگان ریلی افزوده خواهد شد.
 
وی با تأکید بر این که رویکرد مدیریت شهری تهران به منظور صرفه‌جویی در مصرف سوخت و صرف زمان، توسعه حمل و نقل عمومی است، اضافه کرد: کمبود اعتبارات مورد نیاز، مهم‌ترین مانع بر سر راه توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی این کلان شهر به طور اعم و ناوگان ریلی به طور اخص محسوب می‌شود.
 
رونمایی از اقدامات ویژه ناوگان اتوبوسرانی برای معلولان و سالمندان
 
معاون شهردار تهران با اشاره به این که با توجه به استقبال روزافزون شهروندان از حمل و نقل عمومی، امکانات فعلی حمل و نقلی تهران، پاسخ‌گوی حجم انبوه جابه‌جایی‌ها در این کلان شهر نیست، اظهار کرد: بر آن هستیم تا از طریق راهکارهایی همچون افزایش واگن‌ها و قطارهای مترو به ناوگان ریلی امکانات خدمات‌رسانی به شهروندان را ارتقاء بخشیده و بهبود دهیم.
 
تشکری هاشمی با بیان این که در این مراسم نسبت به رونمایی اقدامات ویژه برای معلولان و سالمندان در ناوگان اتوبوسرانی و همچنین فعالیت مجدد بخشی از اتوبوس‌های فرسوده‌ای که مورد بازسازی قرار گرفته‌اند نیز اقدام خواهد شد، تصریح کرد: باید به نقطه‌ای برسیم که استفاده از حمل و نقل عمومی برای افراد کم توان، کاملا در دسترس و امکان‌پذیر باشد.
 
معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که مدیریت حمل و نقل و ترافیک در کلان شهری همچون تهران مستلزم مشارکت تمامی دستگاه‌های دست‌اندرکار است، خاطرنشان کرد: همکاری دولت و همراهی شهروندان، از مهم‌ترین شاخص‌های اثرگذار بر توسعه کیفی و کمّی شبکه حمل و نقل شهری، ارتقای خدمات‌رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی و بهبود ترافیک شهر است.

نظر شما