شناسهٔ خبر: 67418 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

عضو ارشد داعش اعدام شد

با تداوم درگیری‌های خونین بین تروریست‌های فعال در سوریه، جبهه النصره "ابومحمد التبوکی" عضو ارشد و عربستانی داعش را در دیرالزور اعدام کرد.

به گزارش نماینده بهن نقل از العالم، درگیری بین گروه های تروریستی فعال در سوریه خصوصاً "جبهه النصره" و "داعش" همچنان ادامه دارد و در تازه ترین درگیری ها، جبهه النصره یک تروریست عربستانی عضو داعش را اعدام کرد.

ابومحمد التبوکی یکی از اعضای ارشد داعش و اهل استان تبوک در شمال غرب عربستان بود. وی چند ماه پیش به اسارت جبهه النصره درآمده بود و سرانجام این هفته اعدام شد. داعش این خبر را تایید کرده است.

به نوشته روزنامه سعودی الحیاة،  التبوکی ساکن روستای العمود شهر ضباء در استان تبوک بود و بیش از یک سال با داعش همکاری می کرد. وی در شهرهای مختلف سوریه از جمله ادلب، رقه و دیرالزور جنگید و سرانجام به منطقه "موحسن " استان دیر الزور متنقل شد.

در موحسن وی به همراه یک تبعه اسپانیا و ۲ تروریست دیگر در جنگ با جبهه النصره اسیر شدند. جبهه این افراد را در زندانی در منطقه شحیل استان دیر الزور، حبس کرد. گفته می شود النصره تلاش کرد که آنها را به صفوف خود ملحق کند.

"سلطان عیسی العطوی" یکی از اعضای ارشد جبهه النصره که همچون ابو محمد، اهل استان تبوک است، خبر کشته شدن ابومحمد التبوکی را تأیید کرده است. داعش نیز اعلام کرد که اوایل این هفته نامبرده را از دست داده است.

سلطان عیسی العطوی پیش از همکاری با جبهه النصره در مرکز "امر به معروف و نهی از منکر" عربستان فعالیت می کرد و همچنین فعالیت های ادبی نیز داشت. سلطان نیمه سال ۲۰۱۳ به جبهه النصره پیوست و مدتی بعد به یکی از اعضای ارشد این گروه تروریستی تبدیل شد.

در عربستان بسیاری از مردم مخالف اندیشه های افراطی مرکز امر به معروف و نهی از منکر هستند.

 

نظر شما