شناسهٔ خبر: 67398 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

کودکان زمستانی زودتر از تابستانی ها راه می روند

کودکان محجبه یک مطالعه نشان می دهد که کودکان متولد زمستان نسبت به هم سن و سالان متولد تابستان خود پنج هفته زودتر چهار دست و پا می روند.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری فرانسه، محققان آمریکایی می گویند: کودکان متولد فصل های زمستان و بهار بطور متوسط پنج هفته زودتر از هم سن و سالان خود که در فصل تابستان یا بهار به دنیا آمده اند شروع به چهار دست و پا راه رفتن می کنند.

به گفته متخصصان اطفال، کودکان باید در شش تا ۹ ماهگی شروع به چهار دست و پا راه رفتن کنند.

یک تئوری این است که کودکان متولد زمستان باید زودتر چهار دست و پا راه بروند زیرا آنها معمولا در ماه های تابستان که طول روز بیشتر است شروع به چهار دست و پا رفتن می کنند.

محققان می گویند: طولانی بودن مدت طول روز باعث می شود که کودکان برای مدت طولانی تری فعال باشند و لباس های کمتری بپوشند و مدت زمان بیشتری را بر روی زمین و بر روی معده خود سپری کنند.

در این مطالعه محققان ۴۷ کودک سالم را به دو گروه تقسیم کردند.

گروه اول کودکانی بودند که در فاصله زمانی ماه های ژوئن تا نوامبر (در فاصله زمانی ماه های فصل تابستان تا پاییز) به دنیا آمده بودند.

گروه دوم متشکل از ۳۱ کودک متولد ماه های دسامبر تا مه (فاصله زمانی ماه های زمستان تا بهار) بود.

محققان متوجه شدند که کودکان متولد زمستان پنج هفته زودتر از هم سن و سالان متولد تابستان خود شروع به چهار دست و پا راه رفتن می کنند.

این مطالعه نشان داد که کودکان متولد زمستان در ۳۰ هفتگی و کودکان متولد تابستان در ۳۵ هفتگی شروع به چهار دست و پا راه رفتن می کنند.

محققان علت این موضوع را این گونه توصیف کردند که در ماه های فصل تابستان مدت روز طولانی تر است و کودکان برای مدت زمان بیشتری فعال می مانند.

همچنین کودکان در فصل تابستان لباس های کمتری می پوشند و مدت زمان بیشتری را بر روی زمین و بر روی شکم خود سپری می کنند.

محققان می گویند: یافته های این مطالعه می تواند والدین را نسبت به این موضوع مطلع سازد تا فرصت های لازم برای فعالیت و حرکت کودکان خود در ماه های فصل زمستان ایجاد کنند.

نظر شما